Press enter to see results or esc to cancel.

Zašto ne treba da odustajemo od svojih onlajn projekata?

Da li znate zašto većina onlajn projekata propada?

Zato što ljudi odustaju pre nego što su mu pružili šansu da se razvije.

Iza nekih od najpoznatijih imena uspešnih ljudi stoji mnoštvo neuspeha, ali i vrednog rada kako bi došli do svog cilja. Ukoliko ste pomislili „Nije ovo za mene“ – pogledajte primere nekih od najpoznatijih lica današnjice:

  1. J.K. Rouling i „Hari Poter“ su bili odbijeni od strane 12 izdavačkih kuća pre nego da postanu apsolutni hit.
  2. Elvis Prisli je snimio dva albuma koja nisu pokazala nikakav uspeh. Štaviše, bio je odbijen da bude deo benda – na audiciji su mu rekli da „ne ume da peva“. Par godina kasnije, Elvis je postao deo istorije.
  3. Henri Ford ima dve kompanije iza sebe koje su ni manje ni više nego – bankrotirale. Ipak, on nije odustao i nastavio je da se bori, sve dok nije postao prekretnica u industriji automobila kakvu poznajemo danas.
  4. Opra Vinfri je imala jako teško detinjstvo. Posle fakulteta je počela da radi kao voditeljka vesti, ali su je ubrzo nakon toga otpustili jer je „neprikladna za televiziju“. Bilo je potrebno mnogo truda kako bi došla do pozicije voditeljke emisije „AM Chicago“ koja se nakon toga pretvorila u „Oprah Winfrey Show“.
  5. Prvi roman Stivena Kinga, „Keri“, je bio odbijen od strane 30 različitih izdavačkih kuća.
  6. Stiv Džobs je bio otpušten iz sopstvene kompanije „Apple“ koja se nakon toga sve viže bližila bankrotu. Osnovao je svoju kompaniju, ali je svoj vrhunac karijere doživeo tek kada se vratio u „Apple“.
  7. Harland Sanders je osnovao, sada već svetski poznat, lanac restorana „KFC“ u vrlo kasnom dobu. Zašto? Zato što je bio odbijen od strane 1009 restorana pre nego što je jedan kupio njegov recept. Tada je imao 65 godina.

Sve ove priče i još puno njih imaju nešto zajedničko – ljude koji nikad nisu odustajali.

Šta nas najčešće koči?

Ponekad gubimo nadu – u sopstvene mogućnosti, u to da će se ono u šta ulažemo jednog dana isplatiti.

Svaki čovek na ovoj planeti doprinosi razvoju sredine u kojoj se nalazi. Nema potrebe za dokazivanjem – samo ne odustajte da stvarate i da se unapređujete.

Zamislite da vaša ideja može da pomogne mnogim ljudima. Ako ovo čitate dok ste baš u onom periodu u kom biste želeli da pobegnete od svega – ne brinite se. Skoro svi smo se nalazili u sličnoj situaciji. U takvim trenucima je samo važno da se setimo nekoliko važnih činjenica:

Lepe stvari zahtevaju strpljenje

Svi bismo voleli da odmah primetimo da se naš trud isplatio. Ali, dobrim stvarima u životu je potrebno vreme. I na taj način možemo da vidimo koliko truda ulažemo i kako nam se to vraća.

Svakoj promeni koju pravite na sajtu, pogotovo kada je u pitanju optimizacija, potrebni su meseci kako bi dala vidljive i izmerljive rezultate. Isto važi i za izgradnju vašeg brenda.

U početku vas korisnici neće prepoznavati. Neće biti dugo na vašem sajtu, možda neće obraćati pažnju na sve reklamne kanale koje koristite. Ali vremenom, ukoliko ste dovoljno uporni, videćete da će se vaš onlajn projekat pokrenuti i primetićete pozitivne rezultate.

Možete zaista zarađivati od vašeg onlajn projekta

Svaka ideja se može monetizovati, samo treba ulagati u pravilne kanale.

Ne plašite se da probate nešto novo. Pustite mašti na volju i eksperimentišite pre nego što se u potpunosti fokusirate na određeni kanal i/ili kampanju.

Uvek je važno da se podsećate zašto radite to što radite. Setite se vremena kada ste dali šansu svojoj ideji. Šta vam je pomoglo da napravite prvi korak? Šta vas je motivisalo? Kako zamišljate svoj uspeh?

Ovo će vam pomoći da se fokusirate, iskoristite vaša znanja i umeća i dodatno se motivišete.

Često ne dajemo značaj malim koracima ka progresu. To ne znači da treba da potcenimo svoj uspeh. Naravno – uvek može još – ali to ne definiše neuspeh. To samo pokazuje da se naša ideja razvija - možda ne tempom kojim smo želeli, već malo po malo nastavlja da raste.

Često kritikujemo sebe više nego druge

I, osim toga, težimo da budemo savršeni. Verujemo da ćemo, ako obraćamo pažnju na sve detalje i na pravilan način koristimo svoja umeća, biti bezgrešni. To ne može uvek biti tačno, jer ponekad možemo naići na neočekivane prepreke. Takve situacije nas samo mogu naučiti nečemu novom, učiniti nas prilagodljivim i naterati nas da brzo reagujemo. I to će nam biti važno u svakom trenutku našeg razvoja.

Ne budite previše kritični prema sebi – delite iskustva sa vašim kolegama, prijateljima, klijentima i partnerima, jer će vam oni dati iskrenu i objektivnu povratnu informaciju.

Eksperimenti nas čine bogatijim

„Ludost je raditi istu stvar više puta i očekivati drugačiji rezultat“

Albert Ajnštajn

Ako smatrate da se vaš onlajn projekat ne razvija onako kako treba, probajte nešto drugačije:

1. Ubrzajte svoj sajt. Brzina sajta je jako važna za vaše posetioce. Možda je upravo to razlog zašto ga brzo napuštaju dok pokušavaju da ga otvore. Ovaj problem može vrlo lako da se reši uz pomoć nekih od naših SuperAlata: Memcached, Redis i SuperCache Manager. Ovi alati mogu ubrzati vaš sajt i do nekoliko desetina puta. Aktivirajte ga putem vašeg cPanel-a i obratite pažnju na promene u rezultatima.

2. Promenite poruke na vašem sajtu. Probajte da razmišljate drugačije i zapitajte se: Zašto radim ovo? Kakvu dodatnu vrednost nosim svojim korisnicima? Kakve ljude želim da privučem da posete moj sajt? Kada date odgovor na ova pitanja uskladite ih sa željama i očekivanjima vaših potencijalnih klijenata i na taj način prilagodite svoj sadržaj.

3. Napravite vizualne promene na svom sajtu. Ako je vam se trenutni dizajn ne dopada ili smatrate da ne stižete do željenih ciljeva – promenite ga. Izaberite novu temu, promenite menije i sekcije, zamenite neke od fotografija video klipovima, eksperimentišite sa bojama i njihovim kombinacijama. Možda će baš vaš sledeći dizajn biti pun pogodak!

4. „Pozovite na radnju“ (call-to-action). Pregledajte vaš sajt i vidite da li usmeravate vaše posetioce ka pravilnim pozivima na radnju: „Pogledaj ovde“, „Pročitaj više“, „Kupi odmah“, „Pretplati se na moj blog“. Postavite više njih i pogledajte da li ima efekata.

5. Reklamirajte svoj onlajn projekat. Imate mnoštvo kanala za reklamu – Facebook, Instagram, Google… Svi ovi kanali mogu povećati saobraćaj ka vašem sajtu i do 3-4 puta, a vremenom će ovaj saobraćaj postati sve kvalitetniji.

Ovo je samo jedan mali deo promena koje možete napraviti na vašem sajtu. Budite smeli i dobićete još puno ideja!

Ipak – nije svako odustajanje neuspeh

Napravili ste veliku grešku? Počnite od početka – nikada nije kasno.

Sada već imate mnogo više iskustva i znaćete na šta treba obratiti pažnju. Nije strašno da odustanete ukoliko nastavite sa novim idejama ili poboljšanim verzijama prethodne.

Samo ne prestajte da verujete u sebe i ne gubite hrabrost! I ne zaboravite:

  1. Neuspeh je vaš najbolji učitelj.
  2. Tuđe mišljenje može biti od pomoći, ali ne određuje potpunu realnost.
  3. Vrlo je važno da verujete u sebe.
  4. Strpljenje i upornost stoje u osnovama uspeha.

Ukoliko imate ideju za sajt, sačuvajte najbolji naziv pre nego što ga neko drugi uzme! A nakon toga napravite svoj sajt brzo i lako – jer je to prvi korak ka vašem onlajn prisustvu.


Marketolog

Marketolog u IT-ju, IT-jevka u marketingu: Magdalena ima mnogo nadimaka i još više interesovanja. Razapeta između kreativnosti i logike, trudi se da svakodnevno nauči nešto novo i u istoj meri naučeno podeli sa drugima. Diše digitalno - živi socijalno.

0 0 vote
.
500px270px
SuperHosting.RS
Tagovi

Pretplata
Obavesti me ukoliko
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments