5 načina da budete uspešni pomažući klijentima

Da li znate kakva je tendencija biznis razvoja? Nezavisno da li:

  • Nudite usluge ili proizvode;
  • Vaš model je B2B ili B2C;
  • Bavite se onlajn trgovinom ili ne;
  • Imate sajt ili planirate da ga napravite u bliskoj budućnosti.

Već postoji jedan kriterijum koji postaje sve važniji od cene i kvaliteta vašeg proizvoda ili usluge – a to je način na koji klijent doživljava vaš brend.

Kako biste jednog posetioca vašeg sajta pretvorili u dugoročnog klijenta, potrebno je da oseti:

  • Da je dobio perfektnu korisničku podršku;
  • Da je pronašao rešenje za svoj problem;
  • Da mu je posvećena pažnja;
  • Zadovoljstvo od interakcije sa brendom.

Sve to može da se svede na dve reči: korisnost i pomoć.

Međutim – odakle da započnete kako biste pomogli svojim klijentima?

1. Blog

Korporativni blog je mesto gde upoznajete svoje klijente sa:

  • Odgovorima na pitanja koje imaju;
  • Novostima u vezi sa vašim biznisom i uslugama;
  • Važnim novostima iz branše;
  • Korisnim savetima i praksama.

Šta kažu cifre?

  • 47% klijenata prvo čita 3-5 stranica sa sadržajem pre nego da izvrši kupovinu. (Hubspot)
  • 94% korisnika deli članke na društvenim mrežama jer ih smatra korisnim. (nymarketing.com)
  • Kompanije koje imaju blog imaju oko 67% više potencijalnih klijenata od onih bez. (DemandMetric)

Vaš blog može da privuče svež saobraćaj, da poveća prodaju i poverenje u vaš brend. Baš zato jer je koristan.

Pročitajte još: 8 razloga da pokrenete kompanijski blog

Ne zaboravite: Google velikodušno nagrađuje koristan sadržaj visokim pozicijama u pretrazi.

2. Često postavljana pitanja

ČPP (poznatije kao FAQ) je vrlo važna sekcija na vašem sajtu. Ona je i sve važniji faktor za Google – što je korisnija FAQ sekcija, to je verovatnije da dobijete „bonus poene“ prilikom klasiranja u pretrazi.

Savet: Zapisujte kakva pitanja vam zadaju klijenti. Beležite koji od njih se ponavljaju i zaista interesuju vaše klijente. Napravite sekciju sa često postavljanim pitanjima sa linkovima koji vode do odvojenih objava sa vaše pomoćne stranice ili bloga.

3. Podrška

Uložite u perfektnu korisničku podršku. Isplatiće se!

  • 47% korisnika će prekinuti odnose sa određenim brendom već pri prvom kontaktu sa lošom korisničkom podrškom – bez obzira na to da li su u pitanju dugogodišnji klijenti. (24[7].ai)
  • 32% vlasnika biznisa smatra korisničku podrškom prioritetom. (Forbes)

Odlična korisnička podrška stvara poverenje. A poverenje se, pogotovo u Srbiji, teško dobija, a vrlo lako gubi. Poverenje vodi do lojalnosti, a lojalnost do iskrene preporuke.

Još uvek smatrate da najviše resursa treba uložiti u reklamu? Razmislite dobro!

4. Budite od pomoći i pre nego što postanu vaši klijenti

Put do klijenata nije prosto „kratak“ ili „dugačak“ – on je vrlo kompleksan. Kod nekih biznisa su potrebne nedelje, pa i meseci kako bi kovertirali potencijalnog klijenta u realnog. Kod nekih biznisa se to dešava i za nekoliko minuta.

Odnos između brenda i potencijalnog klijenta je nešto kao udvaranje između muškarca i žene. Obično muškarac ulaže celu energiju i kreativnost kako bi osvojio pažnju jedne žene. Da kažemo da je uspeo da je natera da se oseća posebnom – koliko bi veza potrajala ako odmah nakon toga on prestane da ulaže u nju?

Isto tako je i sa vašim biznisom. Ulažite u svoje potencijalne klijente i ne opuštajte se previše nakon što ste ih osvojili! Oni žele da se odnos gradi i za dalju budućnost.

5. Ne shvatajte ništa lično

Često smatramo da dela klijenata napadaju i nas same. U suštini, svako radi ono što smatra da je najbolje za njega. Gnev, uvrede, nekorektni postupci od strane klijenata – ne shvatajte ih lično.

  • Klijent želi da vrati proizvod? U redu – olakšajte taj proces. 92% klijenata bi kupili od vas ponovo ako imate brze i lake uslove za povraćaj.
  • Klijent nije zadovoljan proizvodom? Nadoknadite mu. Čak i da je „napravio skandal“, budite profesionalni i pokušajte da ga razumete.

Često viđena pojava je negativna kategorizacija klijenata: nelojalni, nekorektni, pa čak i beznadežni. Istina je da nikad nećemo znati za šta su sposobni klijenti i zato uvek moramo biti korektni (čitaj: moralni) – nezavisno od toga da li je klijent u pravu ili ne.

Nema „posebnijih“ klijenata od drugih. Ima klijenata koji investiraju više i klijenata koji investiraju malo. Ima lojalnih i onih koji su sve, no ne i lojalni. Međutim, svaki od njih gradi osnovu vašeg biznisa.

Jedan deo njih vam pomaže da razvijate svoj biznis, a drugi da pokazuje šta možete da poboljšate!

Zapamtite: Zadovoljni klijenti = uspešan biznis.

Magdalena Vasev
Marketolog u IT-ju, IT-jevka u marketingu: Magdalena ima mnogo nadimaka i još više interesovanja. Razapeta između kreativnosti i logike, trudi se da svakodnevno nauči nešto novo i u istoj meri naučeno podeli sa drugima. Diše digitalno - živi socijalno.
0 0 votes
.
Pretplata
Obavesti me ukoliko
guest
4 Comments
Inline Feedbacks
View all comments