Definisati „uspešan biznis“ je teško – možda zato što svako definiše „uspeh“ na sopstven način. Ipak, postoji nešto zajedničko do čega svaka definicija vodi: dobar imidž, uspešni projekti i zadovoljni klijenti.
Kako bi vaš brend postao profitabilan morate dobro promovisati vašu delatnost. Samim tim, vaša poruka treba da stigne do što više ljudi, na što kvalitetniji način. Tu pristiže u pomoć jedan moćan alat – kompanijski blog. On predstavlja vrlo efektivan i nezavisan kanal komunikacije sa klijentima. Nešto poput vaših društvenih mreža, samo što ga možete napraviti baš onako kako ste zamislili.
Zato ćemo sa vama podeliti razloge, a i ideje za kreiranje bloga za vašu kompaniju.
Zašto mi je potreban kompanijski blog?
Da li ste ikada gledali blogove drugih kompanija i rekli sebi: „Nije ovo za mene – ja nemam o čemu da pišem“? Onda pročitajte 8 razloga zašto je jednoj kompaniji neophodan blog i razmislite ponovo!
1. Promovisanje brenda
Blog je savršen dodatak vašem sajtu pomoću kog možete privući dobar deo novih korisnika. Na taj način im omogućavate da saznaju više o vama i delatnosti kojom se bavite. Sami određujete kakve informacije ćete podeliti, do koje mere ćete dozvoliti vašoj publici da vas upozna i samim tim stekne poverenje u vas.
2. Pomažete klijentima da naprave pravi izbor
Dobar sadržaj može biti najbolji instrument za povećanje prodaje. Blog vam može pomoći da mnogo kvalitetnije objasnite klijentima šta predstavlja vaš proizvod ili usluga i na koji način se razlikuje od konkurencije. Istaknite svoje prednosti i uverite čitaoce da ste upravo vi pravilan izbor.
3. Dobijate povratne informacije
Vaše objave ponekad izazivaju komentare od strane vaših trenutnih ili potencijalnih klijenata. To je super! Na taj način imate detaljniju predstavu o tome kako vaša publika gleda na vas i šta ih interesuje. To može da vam pomogne da obratite pažnju na neke propuste, ili pak da shvatite da nešto u šta ste planirali da uložite dosta vremena i novca ipak nije toliko važno. Pratite šta vaša publika kaže jer to može da vam pomogne u generisanju novog i zanimljivog sadržaja kojim ćete privući još novih klijenata.
4. Mogućnost da predstavite svoj biznis u najboljem svetlu
Uvođenje bloga je dobra mogućnost da pokažete kako se razlikujete od drugih u branši u kojoj ste. Pokažite svim svojim klijentima da mogu da se oslone na vas i „poklonite“ im kvalitetan i koristan sadržaj. Dajte dobru osnovu svojoj publici da izaberu vas, a ne vašu konkurenciju. Pokažite im zašto ste bolji i koje su vaše prednosti.
5. Najbolji instrument u kriznim situacijama
Svima se dešava da naprave grešku. U takvim situacijama ono što je važno je koliko brzo će se ta greška popraviti i kako se nosite sa njome. Blog je mesto na kome svakodnevnim jezikom možete objasniti zbog čega je došlo do određene neprijatne situacije i kako ste to popravili. Na taj način se približavate svojim klijentima i pokazujete im da, bez obzira na to šta se desilo, oni mogu da nastave da vam veruju i oslanjaju se na vas.
6. Ima pozitivan uticaj na rangiranje sajta u pretraživačima
Kreiranje sadržaja pozitivno utiče na celokupnu prezentaciju biznisa u onlajn prostoru. Zašto je to tako? Zato što se pomoću njega vaš sajt indeksira sa boljim rezultatima u pretraživačima. Takođe, ukoliko imate mnogo linkova u člancima koji vode do relevantnih i zanimljivih informacija, šanse za povećanje saobraćaja ka vašem sajtu su još veće.
7. Blog je nezavisan kanal komunikacije sa klijentima
Blog pokazuje pravo lice vašeg brenda. Putem njega možete sasvim slobodno izraziti svoje mišljenje na različite teme vezane za vašu delatnost. Imate mogućnost da ostvarite direktan kontakt sa svojim klijentima i na taj način ojačate vašu vezu sa njima. Zašto da se udaljavate od svojih klijenata kada im se možete maksimalno približiti?
8. Bićete uvek u toku sa novostima
Još jedna dobra stvar kod blogova je što vas tera da neprestano pratite novosti u sferi vašeg biznisa. Dok kreirate sadržaj i razmišljate o svežim temama, nailazite na još zanimljivih tema koje ćete možda želeti da podelite sa klijentima. Cilj je jedan – pružanje kvalitetnog i korisnog sadržaja klijentima. Dužina tekstova, teme, učestalost objava i broj članaka na celom blogu – to je u potpunosti u vašim rukama.
Razmislite o mogućim temama i pokrenite svoj blog! Kada jednom krenete shvatićete da je kreiranje sadržaja vrlo korisno vašim klijentima, ali i vama samima. Brinete o svom blogu kao što se brinete i o svom sajtu – jer njegove zasluge mogu biti mnogo veće nego što ste očekivali.
Nekoliko ideja za vaše nove blog članke
Ako ste razmišljali kako da zadržite pažnju svojih klijenata i kakvu informaciju da im predstavite, razmislite o sledećim idejama:
- Predstavljane proizvoda/usluge
- Saveti i preporuke
- Zanimljive informacije u vezi sa vašim brendom/branšom
- Case studies (istraživanja i zanimljivi slučajevi iz vaše prakse)
- Intervjui sa inspirativnim ličnostima sa kojima sarađujete
- Učešće na događajima
- Novosti iz vaše sfere
- Promene i poboljšanja vašeg proizvoda/usluge
Ukoliko niko od vaših konkurenata nema korporativni blog – tim bolje! Budite prvi koji će postaviti osnove kvalitetnog sadržaja u vašoj sferi. Ne plašite se da eksperimentišete. Blog je ogledalo vašeg poslovanja – neka to bude vaš najjači alat za uspešan razvoj vašeg digitalnog prisustva.
I ne zaboravite – vaš projekat će biti uspešan ukoliko ste hrabri i ambiciozni da ostvarite sve svoje ideje. Dajte mu dobar početak tako što ćete registrovati njihovo ime i obezbediti mu sopstven prostor na Internetu. Sve ostalo je na vama, tako da pustite mašti na volju i pokažite svoju originalnost.
Pročitajte još:
Želim sajt ali ne znam odakle da krenem
Tvoj prvi WordPress sajt u tri koraka
9 grešaka prilikom registracije naziva domena