9 grešaka prilikom registracije naziva domena

Ime vašeg sajta predstavlja prvi korak ka digitalnoj avanturi. Iako izgleda kao i najlakši, ovaj korak zahteva malo više pažnje nego što mislite. Zato ćemo vam navesti neke od najčešćih grešaka pri izboru naziva domena – a na vama je da ih imate u vidu prilikom sledeće registracije istog!

Greška broj 1: Ne poštujete poljupce :*

Ili tačnije pravilo KISS: Keep it simple, stupid. 🙂 A šta to znači u praksi?

  • Naziv domena ne sme biti previše dug.
    Ili tačnije – ne duži od 20 znakova. Zamislite kako bi zvučalo saopštavanje tih domena na telefonu, radiju, ili diktiranje vaše imejl adrese (na primer: [email protected])
  • Potrudite se da ne bude dvosmislen.
    Tako je, na primer, naziv domena expertsexchange.com dobio prilično lošu reputaciju na samom početku, jer su ga neki ljudi protumačili na drugačiji način. Pročitajte vaš naziv domena nekoliko puta pre nego što ga registrujete.
  • Izbegavajte dupliranje slova.
    Dupliranje slova u nazivu domena mogu dovesti do zabune ili greške prilikom ukucavanja istog (na primer: marijaadvokat.rs)
  • Izbegavajte crtice.
    Iako postoji dosta naziva domena koji uključuju crticu, trebalo bi ih izbegavati. Mnogi eksperti smatraju da je ovo dosta zastareo potez, te se može pomisliti isto i za vaš biznis. Prema nekim istraživanjima crtice mogu negativno uticati i na pretragu prema ključnim rečima.

Vaš naziv domena povezuje vaše potencijalne klijente sa proizvodom/uslugom koju nudite. Ako ih zbunite na samom početku, postoji verovatnoća da nikad više ne pokušaju da uđu na vaš sajt. Ne biste hteli da ispustite klijenta pre nego što ga uopšte posete, zar ne?

Greška broj 2: Potcenjujete važnost vašeg registra naziva domena

Registar vašeg naziva domena je važna komponenta u procesu izgradnje vašeg onlajn prisustva. Zašto? Kada registrujete naziv domena vi ste saglasni sa time da njegovo upravljanje vršite putem te kompanije.

Ono šta se ispostavilo kao najbolja praksa je da sve usluge koje su povezane sa vašim onlajn identitetom, a tačnije vaš domen, hosting paket, elektronska pošta i SSL sertifikat, budu na jednom mestu. Razlozi za to su lakše upravljanje svim uslugama, pojednostavljena obnova i održavanje. Takođe, u slučaju da vam je potrebna pomoć i treba se obratiti korisničkoj podršci, uvek ćete razgovarati sa jednom ekipom i time olakšati ceo proces.

Mnogo ljudi je privučeno niskom cenom prilikom prve godine registracije domena. Žureći sa kupovinom istog oni ne primećuju da se iza niske cene krije mnogo uslova napisanih sitnim slovima, otežavajuć proces transfera domena u drugu kompaniju, nesigurnost infrastrukture i/ili nekvalitetna podrška.

Bez obzira na cenu vaše usluge, uvek se upoznajte sa opštim uslovima vašeg registra i proverite kakve povlastice imate kao njihov klijent. Naši klijenti dobijaju:

  • Širok izbor ekstenzija domena
  • Bezbednosni sistem SH Protect
  • Kvalitetnu podršku
  • Pristupačne cene bez sakrivenih uslova
  • Lako i udobno upravljanje vašim uslugama
  • Mogućnost dodavanja usluga i kreiranje profesinalne elektronske pošte

Greška broj 3: Odustajete ako je vaše ime zauzeto

Imate odličnu ideju za ime vašeg sajta. Rešavate da proverite da li je slobodan i, na vaše razočaranje, vidite sledeće:

*šmrc*

Ovo nije razlog za očajanje. Ako je ekstenzija koju ste prvobitno želeli zauzeta, razmislite o drugoj – ima mnogo mogućnosti.

Ako su ipak sve mogućnosti koje vam odgovaraju zauzete, znači da to ime već postoji i razvija se kao brend, „obeležavajući“ teritoriju. Razmislite o novom imenu, posavetujte se sa najbližima – možda je upravo sledeće ime kog se setite savršeno za vaš brend.

Greška broj 4: Oslanjate se na samo jednu ekstenziju domena

Zamislite ovo: želite da kreirate brend u nadi da bude prepoznatljiv, da privlači klijente i da ima dovoljno prostora za razvoj. Nešto što biste najmanje želeli da se desi u tom trenutku je da vaša konkurencija registruje isti naziv domena sa drugom ekstenzijom.

Ako se oslanjate na samo jednu ekstenziju domena mogućnost da se ovo desi je velika. Tada će vam biti teško da zaštitite svoj brend, a vaša konkurencija može ostvariti ciljeve koje ste vi imali u početku.

Izgradnja biznisa, a istovremeno i brenda podrazumeva i planiranje unapred. Kako biste dali mogućnost da ustanovite svoj brend, razmislite o registrovanju najpoznatijih ekstenzija domena zajedno sa onim koji ste originalno planirali.

Greška broj 5: Izbegavate savete drugih

„Moždana oluja“ ili tzv. „Brejnstorming“ je proces koji vam može mnogo pomoći prilikom izbora vašeg savršenog naziva domena. Najbolje odluke se donose upravo prilikom otvorenog deljenja ideja i razmatranja različitih varijanti sa grupom ljudi. Popričajte sa najbližima, sa ekipom sa kojom želite da radite ili vašim poslovnim partnerima. Velika je verovatnoća da će vam neki njihov savet pomoći da se setite nečeg čega se do sad niste setili.

Prilikom svakog brejnstorminga pišite svaki predlog, ideju i primer kog ste se dosetili. Možda se vaš savršen naziv domena krije upravo u toj gomili reči!

Greška broj 6: Potcenjujete nove domenske ekstenzije

Kada kažemo „domen“ većina prvo pomisli na naziv domena sa .com ekstenzijom. Problem je u tome što su mnogi nazivi domena sa ovom ekstenzijom već zauzeti, te je u poslednjih nekoliko godina primećena tendencija registrovanja naziva domena sa nacionalnim ili novim ekstenzijama. One vam omogućavaju da lakše pokažete kojoj ciljnoj grupi se vaš sajt obraća (.rs, .store), kao i da pravite zanimljive kombinacije koje se lako pamte (ourperfect.house, myspecial.space).

Nove domenske ekstenzije su prepoznate od strane pretraživača isto koliko i popularnije .com, .net ili .info ekstenzije, tako da nema opasnosti da to utiče na SEO i rangiranje u prvim pozicijama pri pretrazi.

Ako nikada niste razmišljali o drugoj ekstenziji i niste sigurni koje sve postoje, sada je pravo vreme da to uradite. Možete videti ceo spisak ekstenzija domena koje imamo u ponudi upravo ovde – na vama je da pronađete svoju pravu!

Greška broj 7: Izbegavate ćirilične domene ili pišete „osisanom latinicom“

Otvorili ste koza.rs u nadi da ćete naći proizvode za negu kože, ali avaj – sajt koji vam se otvara nudi širok izbor proizvoda od kozjeg mleka i mesa. Ups.

Ovaj i slični problemi su već istorija nakon što je decembra 2018. godine dozvoljena registracija IDN domena, tačnije domena izvan granica engleskog alfabeta – uključujući i slova naše abecede sa dijakritičkim znacima: č, ć, đ, š i ž.

IDN domeni takođe uključuju i ćirilične nazive domena. Iako su ređi, ove nazive domena nikako ne treba potcenjivati. Štaviše, ćirilični domeni mogu istaći vašu originalnost! A ukoliko se i dalje na bilo kakav način brinete da registrujete svoj naziv domena na ćirilici, preporučujemo vam da bacite pogled na infografik koji su naši prijatelji iz RNIDS-a napravili za vas.

Kucaj kao što govoriš, čitaj kao što je iskucano!

Greška broj 8: Ograničavate razvoj svog biznisa nazivom domena

Ivana Ivanović je počela da se bavi manikirom. Rešila je da pokaže svoj rad široj grupi ljudi i napravila je svoj sajt pod imenom „ivanamanikir.rs“.

Dve godine kasnije, Ivanin biznis se razvio: ona ima svoj salon koji u svojoj ponudi, osim manikira, nudi i frizerske usluge, kao i tretmane za lice. Tražeći odgovarajuće frizerske usluge ljudi ne ulaze na Ivanin sajt jer pretpostavljaju da ona nudi samo – manikir. Na ovaj način Ivana gubi svoje potencijalne klijente.

Probajte da „pogledate“ u budućnost i zamislite u kom smeru bi vaš biznis mogao da se razvije. Razmislite o nazivu domena koji može generalnije opisati vašu delatnost.

A do svih Ivana koje su napravile sličnu grešku:
Draga Ivana, možeš registrovati svoj naziv domena kod nas. Da li ti www.salonivana.rs zvuči okej…ili možda www.ivana.salon? Na tebi je da odlučiš. 🙂

Greška broj 9: Registrujete domen na tuđe ime

Kupili ste nov auto i rešavate da ga registrujete na ime svog automehaničara. Ne zvuči poznato? Nije ni čudno.

Ono što jeste čudno je da slična praksa zvuči dosta poznato kada je u pitanju registracija naziva domena. Iako auto i domen nisu ista stvar, oni imaju nešto zajedničko: oni su vaša svojina – i tako ih treba tretirati.

Ne pravite izuzetke – uvek registrujte svoj naziv domena na sopstveno ime. Izbegavajte da delite vaše lozinke ili bilo kakve informacije za pristup vašem korisničkom profilu.


Ukoliko naiđete na bilo koji od spomenutih problema, mi smo tu sa razlogom. Slobodno nas kontaktirajte i pomoći ćemo vam da zajedno izaberemo odgovarajuće ime za vaš sajt!


Magdalena Vasev
Magdalena Vasev
Marketolog u IT-ju, IT-jevka u marketingu: Magdalena ima mnogo nadimaka i još više interesovanja. Razapeta između kreativnosti i logike, trudi se da svakodnevno nauči nešto novo i u istoj meri naučeno podeli sa drugima. Diše digitalno - živi socijalno.
0 0 гласови
.
Pretplata
Obavesti me ukoliko
guest

0 Comments
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре