Razotkrivanje mitova: Ne treba mi sajt – imam stranicu na Fejsbuku!

4 536 248 808

Ne, ne pričamo u kodovima – 4 536 248 808 (gotovo 60% svetskog stanovništva) je broj Internet korisnika po statistici iz juna 2019. godine. Onlajn prisustvo postaje sve učestalije, a samim tim i neophodnije – bilo to prisustvo vašeg biznisa ili vas samih.

Ali, da li profili na društvenim mrežama predstavljaju kompletno onlajn prisustvo? Uzimamo Fejsbuk za primer, vezujemo pojaseve i – razotkrivamo mitove.

*uvodnа špicа Razotkrivača mitova*


Mit broj 1: Fejsbuk stranica mi je sasvim dovoljna!

Fejsbuk stranica je jedan od digitalnih kanala koje bi trebalo koristiti, ali ona ne bi trebalo da predstavlja vaše kompletno digitalno prisustvo. Koristeći samo nju vi ste ograničeni njenom platformom, uslovima korišćenja i algoritmom.

Takođe, ukoliko želite da iskoristite maksimalan potencijal digitalnog marketinga, potreban vam je sajt. Sa sajtom u svom digitalnom portfoliju vam se otvara brdo mogućnosti, a promovišući ga na društvenim mrežama možete dobiti detaljnu analizu korisničkog ponašanja koja će vam pomoći u procesu donošenja odluka.

Mit broj 2: Ne treba mi sajt jer su skoro svi na Fejsbuku – uključujući i moje potencijalne klijente.

Da, skoro svi su na Fejsbuku. Od 4,5 milijarde Internet korisnika više od 2,3 milijarde su aktivni kornisnici Fejsbuka.
Da, vrlo je velika verovatnoća da se među njima nalaze vaši potencijalni klijenti.

Ali:

Povećanje broja Fejsbuk korisnika znači više potencijalnih klijenata, ali istovremeno i više konkurencije. Više konkurencije znači više objava i samim tim je mala verovatnoća da vaša objava stigne do vašeg potencijalnog klijenta. Na stotine reklama se prikazuje svakog minuta na njihovim News Feed-ovima uz Fejsbukov algoritam koji se konstantno menja i na koji ne možete uticati.

Prema podacima iz 2018. godine, Fejsbuk ima preko 80 miliona stranica posvećenih malim i srednjim biznisima, od kojih se reklamira čitavih 6 miliona – konkurencija koja nije nimalo zanemarljiva.

Zar nije bolje saopštiti klijentima ono što želite preko sopstvenog sajta, bez elemenata koji će im odvući pažnju? Vaš sajt predstavlja vaše lično prostranstvo na vebu.

Mit broj 3: Mnogo je lakše kreirati Fejsbuk stranicu. Izrada sajta je previše komplikovana za mene.

Izrada sajta više ne iziskuje ogroman napor. Postoji mnogo platformi (kao, na primer, WordPress) uz čiju pomoć možete brzo i lako napraviti sopstveni sajt, čak i ako nemate prethodnog iskustva u tome.

Društvene mreže ne pružaju neograničene mogućnosti. Naprotiv: postoji mnogo uslova povezanih sa sadržajem, dizajnom i promocijama koje morate ispuniti. Takođe, svaka društvena mreža ima svoju politiku sa kojom se morate upoznati i koju morate poštovati.

Mit broj 4: Fejsbuk stranica mi je jeftinija opcija.

Kao što smo malopre spomenuli, konkurencija na društvenim mrežama (kao što su Fejsbuk i Instagram) je sve veća. Fejsbuk konstantno trpi promene u algoritmu i takozvane organic, ili objave koje se ne reklamiraju, sve manje stižu do vaših pratilaca.

Prosečan broj ljudi koji vidi objavu sa Fejsbuk stranice predstavlja 8% od celokupnog broja lajkova.

Čak 26% celokupnog broja stranica reklamira svoj sadržaj.

Podešavanja u reklamiranju putem Fejsbuka se mogu direktno povezati sa vašim sajtom i sa njim imate mnogo veću mogućnost da stignete do konkretnije ciljne grupe. Bez njega možete potrošiti mnogo više resursa na ljude koji ne pripadaju vašoj ciljnoj grupi.

Uostalom, krajnji cilj je uložiti resurse na pravilan način, kako bi vam se oni vratili u većoj meri, zar ne?

Mit broj 5: Ma…sajt, Fejsbuk stranica, Instagram profil – sve je to isto!

Ali u paralelnom svetu. U ovom u kom smo, razlike su sledeće:

  • Vaš sajt je u vašem vlasništvu. Koliko god Fejsbuk stranica imali – one mogu biti igrati ulogu generatora saobraćaja na vašem sajtu, kanala putem kog ćete komunicirati sa vašim trenutnim, sadašnjim i potencijalnim klijentima i partnerima, ali će zauvek biti svojina Fejsbuka.
  • Prilikom kreiranja Fejsbuk stranice vi se ograničavate na format koji vam Fejsbuk nameće. Vaš potencijalni klijent će mnogo teže primetiti po čemu se razlikujete od drugih.
  • Mogućnosti za celokupno predstavljanje firme putem Fejsbuka su minimalne. Informacija o vama i načinima na koje vas klijenti mogu kontaktirati nisu u prvom planu. Možete propustiti mnogo poziva od potencijalnih klijenata samo zato što nemaju mogućnost da vas jednim klikom pozovu na telefon.
  • Ukoliko ikada dođe do sudnjeg dana Fejsbuku (pupupu) – da li želite da vaš ceo biznis strada zbog toga?

Mit broj 6: Fejsbuk je bezbedniji.

Bezbednost na Internetu je dosta aktuelna tema poslednjih godina. Ukoliko je vaš hosting partner pouzdan i ulaže u bezbednost i zaštitu vaših sajtova, šanse za neovlašćen pristup i/ili hakovanje vašeg sajta su minimalne.

Sa druge strane, takozvano „banovanje“ profila na društvenim mrežama od strane trećih lica ili samog Fejsbukovog algoritma prilikom objavljivanja neodgovarajućeg sadržaja može biti dosta češći slučaj od hakovanja vašeg sajta.

Da li vam je biznis važan? Da li biste dozvolili da zavisi od jednog algoritma na koji ne možete uticati?

Mit broj 7: Preko Fejsbuka mogu lakše da prodajem.

Ako želite da se vaš biznis zasniva na onlajn prodaji, onlajn prodavnica je apsolutno neophodna. Prodaje koje biste vršili samo preko Fejsbuka iza sebe nose mnogo rizika, kako za prodavca, tako i za kupca.

Ljudi sa iskustvom u onlajn kupovini je sve više, a samim tim ima sve više slučajeva prevare. Loša iskustva teraju ljude da budu pažljiviji i samim tim dižu svoje kriterijume pri onlajn kupovini: obraćaju pažnju na to da li prodavac ima sopstven sajt, onlajn prodavnicu i SSL sertifikat, koji potvrđuje da se na sajtu može bezbedno vršiti kupovina.

Mit broj 8: Mnogo malo ljudi ulazi na sajt. Na Fejsbuku me više vole!

Ako želite da budete pronađeni na Internetu, pretraživali poput Google-a će indeksirati vaš sajt. Vaš sajt? A, da – treba imati sajt, da bi ga Google pronašao. Ako je saobraćaj ka vašem sajtu mali, onda razmislite o načinima na koje ga možete povećati. Tu možete koristiti Google Ads, kao i vašu Fejsbuk ili Instagram stranicu kao kanal. Od dva zla se bira manje, a od dva dobra – izaberite oba. 🙂

Ne ograničavajte svoje onlajn prisustvo – koristite sve kanale koji vam mogu biti od pomoći.

Još uvek niste sigurni?

Ne znate odakle da počnete? Razmišljate o sadržaju? Padaju vam na pamet rečenice poput „Ma nije to za mene…“? Kontaktirajte nas. Pišite nam, pozovite nas i pomoći ćemo vam.

P.S. I mi imamo Fejsbuk stranicu. Možete nam pisati i tamo. 🙂


Magdalena Vasev
Magdalena Vasev
Marketolog u IT-ju, IT-jevka u marketingu: Magdalena ima mnogo nadimaka i još više interesovanja. Razapeta između kreativnosti i logike, trudi se da svakodnevno nauči nešto novo i u istoj meri naučeno podeli sa drugima. Diše digitalno - živi socijalno.
5 1 глас
.
Pretplata
Obavesti me ukoliko
guest

0 Comments
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре