Kada počinjemo sa izradom sopstvenog sajta, uvek zadajemo sebi nekoliko pitanja:
- Kako će se zvati? Koji domen da izaberem?
- Pomoću koje platforme ću ga kreirati?
- Kakav hosting da izaberem?
- Da li ima razlike između hosting kompanija? Kako da izaberem pouzdanog hosting partnera na osnovu toga?
Često se desi da smo toliko zauzeti time kako će naš sajt izgledati i kako ćemo ga kreirati, da ne posvećujemo dovoljno pažnje ko će stajati u njegovoj osnovi, a tačnije – kakav hosting ćemo izabrati. Lakše razumemo ono što možemo da vidimo, pipnemo ili vizuelno zamislimo.
Pa, kako možemo zamisliti hosting? Kako možemo da razumemo šta ga čini kvalitetnim, odgovarajućim i pouzdanim? U nastavku odgovaramo na ova i još neka pitanja.
Ali, za početak:
Zašto postoji razlika između hosting provajdera?
Na prvi pogled hosting je prosto hosting – mesto gde se postavlja naš sajt. Ali, hajde da damo primer iz realnog života: ako je sajt vaš stan, onda je hosting zgrada, a hosting kompanija deo grada, komšiluk u kom se ona nalazi. Da li vam je, kada birate stan, svejedno u kakvom će se komšiluku nalaziti?
Svi znamo da je važno da pravilno procenimo gde ćemo živeti naspram naših potreba i planova, pa odgovaramo na sledeća pitanja:
- Da li je komšiluk uredan i prijatan?
- Da li je siguran? Da li je bezbedan za mene, moje bližnje i za sve što posedujem?
- Kakva je kultura komšiluka i, ako mi je potrebna pomoć, da li će neko biti tu za mene?
- Kakva je cena imovine i zašto je, u stvari, takva?
Isto kako ima razlike od komšiluka do komšiluka i treba pažljivo da procenimo u šta investiramo, tako ima razlike i od hostinga do hostinga. Ova usluga nije prosto garaža, mesto za čuvanje vašeg sajta. Ona je zbir:
- Hardvera – fizičkog servera i njegovih parametara;
- Softvera – operativnog sistema, kontrolnog panela, instrumenata i tehnologija;
- Korisničke podrške – ljudskog faktora koji čini uslugu živom i još kvalitetnijom.
Zato ćemo zajedno sagledati šta sve čini jednu hosting uslugu kvalitetnom i pouzdanom:
- #1 Visoki nivo korisničke podrške
- #2 Danonoćni nadzor
- #3 Zaštita i bezbednost
- #4 Brzina učitavanja
- #5 Odgovarajući parametri i karakteristike
- #6 Kontinuirani rad usluge (uptime)
- #7 Rezervne kopije (backup)
- #8 Opcije za kreiranje profesionalne elektronske pošte
- #9 Mogućnost razvoja vašeg projekta
- #10 Okean 🌊 pun pomoćnih informacija
#1 Visoki nivo korisničke podrške
Možda poistovećujete tehničku podršku sa korisničkom podrškom. Korisnička podrška je nešto više od prosto tehničke – uključuje držanje i način komunikacije. Još pri prvom kontaktu sa ekipom jedne kompanije je neophodno da se osećate:
- Mirni, jer je neko tu za vas i želi da vam pomogne;
- Sigurni, jer taj neko ima neophodna znanja i umeća da to i uradi;
- Zadovoljni, jer su vaše potrebe dočekane uz razumevanje, negu i podršku.
Zato, nezavisno od toga da li je u pitanju hosting ili ne, recite „Da!“ samo partnerima u koji „znaju svoj zanat“ i ulivaju vam poverenje.
#2 Danonoćni nadzor
Da uzmete hosting je vrlo lako: birate, plaćate i – gotovo! A šta kada se desi nešto neočekivano, nepoznato ili prosto izvan vaših kompetencija? Da li je neko tu da upravlja situacijom, makar to bilo i u 3 ujutru? Serveri ne spavaju, a samim tim i naša ekipa. Ona je tu da nadgleda situaciju 24/7.
Budimo iskreni – teško je imati odgovor na svako pitanje. Vaš posao je da se fokusirate na razvoj svog biznisa i zato je dobro da znate da postoji neko ko će vam čuvati leđa kada ne možete da odgovorite na neka tehnička pitanja.
#3 Zaštita i bezbednost
Zaštita i bezbednost sajtova bi trebalo da bude prioritet broj 1 ne samo hosting kompanijama, već i vlasnicima sajtova. Bez bezbednosti ne možete očekivati potpuno poverenje.
Kako mi u SuperHostingu činimo sajtove sigurnim?
- Zaštita protiv hakerskih napada
Svakodnevno, kompleksan sistem SH Protect koji smo kreirali skenira sajtove klijenata za zlonamerne kodove, poboljšava parametre i pravila zaštite i na taj način sprečava buduće pokušaje hakovanja. - DDoS zaštita cele infrastrukture
Svakog minut filtrira i procenjuje kvalitet saobraćaja na hostingu. Na ovaj način sprečavamo nad 95% zlonamernih pokušaja blokiranja usluge i pristupa sajtovima putem veštačkog saobraćaja. DDoS zaštita je uključena u sve SuperHosting.RS usluge. - Imejl zaštita protiv Bad Forwarders za sve klijente
Zlonamerna prosleđivanja nemaju šanse pored našeg bezbednosnog sistema koji analizira i blokira svako sumnjivo imejl prosleđivanje. - Premium zaštita od SPAM-a i virusa
Svi deljeni hosting paketi uključuju SPAM zaštitu. Ali, dodatna premium usluga čini čuda – automatski filtrira i blokira svaku SPAM poruku, tako da možete da zaboravite šta uopšte to znači. - Širok izbor SSL sertifikata
Vrlo važan element kada je u pitanju bezbednost svakog sajta. Kod nas možete naći širok izbor SSL sertifikata za potrebe vašeg projekta. Povežite se sa nama ukoliko želite da vam pomognemo i zaštitite osetljive podatke svojih klijenata i posetilaca. - Dodatna zaštita vašeg korisničkog profila i kontrolnog panela
Veštačka inteligencija koja otkriva svaki pokušaj neovlašćenog pristupa i obaveštava vas za isti. - Besplatni WordPress instrumenti za sve hosting naloge
Putem WordPress Manager-a u cPanel-u možete da aktivirate sve dodatne zaštite na vaš WordPress sajt i podignete njegovu bezbednost na viši nivo. - Biblioteka puna korisnih saveta
Naš SuperBlog i naša baza znanja predstavljaju riznicu informacija za povećanje bezbednosti sajtova i njihovih posetilaca.
#4 Brzina učitavanja
Već smo pisali o tome zašto je brzina učitavanja sajta važna. Hosting igra vrlo važnu ulogu – on je u osnovi koja sadrži parametre i tehnologiju koja može dati vašem sajtu dodatne prednosti već na nivou servera.
Kako je to moguće? Putem:
- SSD diskova na celoj infrastrukturi;
- Keširajućih tehnologija – Memcached, Redis, SuperCache, OPCache;
- Podrške najnovijih PHP verzija;
- Neprekidnog obnavljanja softvera i hardvera, jer smo u koraku s tehnološkim razvojem.
#5 Odgovarajući parametri i karakteristike
Kada želite, na primer, da kupite novi telefon, osim izgleda, cene, popularnosti i reputacije, obratićete pažnju i na njegove karakteristike. One su vrlo važan aspekt proizvoda i daju vam odgovor na pitanje da li proizvod odgovara vašim potrebama.
Isto tako je i sa hostingom.
Prema vašim ciljevima i planovima, napravićete sajt koji ima potrebu za određenim specifikacijama hosting usluge. Zahvaljujući njima svi procesi će se pokretati lako i uspešno – jer vaš sajt treba uvek biti onlajn. Ove karakteristike su:
- Prostor na disku;
- Procesorsko vreme;
- Radna memorija (RAM);
- Saobraćaj;
- Broj datoteka i direktorijuma (Inodes);
- Broj imejl sandučića, poddomena, parkiranih domena i sl.
Spisak je dug i pun tehničkih detalja. Ali, neka vas to ne plaši! Ako planirate da uzmete deljeni hosting i osećate se izbuljeno i zbunjeno čitajući ove specifikacije, sa željom da vam olakšamo smo kategorizovali pakete po kriterijumu „vrsta i veličina sajta“. Na ovaj način svaki paket daje informaciju o tome kakvoj vrsti sajta odgovara: lični sajt ili blog, sajt firme ili onlajn prodavnica.
#6 Kontinuirani rad usluge (uptime)
99,9% kontinuiranog rada zvuči super, zar ne? Naravno, ovih 0,1% su tu za prevenciju i restartovanje servera. Na ovaj način se njihova amortizacija usporava, pa nam mogu još duže biti na usluzi.
A šta znači 99,9% kontinuiranog rada? Zahvaljujući kvalitetnoj hosting platformi, vreme preventive je svedeno na minimum, pa će samim tim vaši klijenti moći da pristupe vašem sajtu u svakom trenutku.
#7 Rezervne kopije (backup)
Sajt bez bekapa? Iskustvo kaže da se, po Marfijevom zakonu i u najneočekivanijem trenutku, nešto može zabrljati – povratno ili bespovratno. Direktan put do „povratnog“ je oporavak arhive. Na ovaj način ćete vratiti svoj sajt u stanje u kom se nalazio u određenom trenutku.
Svi paketi na deljenom hostingu imaju zagarantovane rezervne kopije (bekape) koji vam daju više sigurnosti i smelosti kada eksperimentišete.
#8 Opcije za kreiranje profesionalne elektronske pošte
Nema ničeg reprezentativnijeg od profesionalne komunikacije. Profesionalna elektronska pošta su vaši poslovni imejlovi – oni sadrže ime vašeg sajta (na primer, [email protected]). A u SuperHostingu možete ne samo da ih kreirate vrlo lako i brzo, već i da koristite neograničen broj profesionalnih imejl adresa.
#9 Mogućnost razvoja vašeg projekta
Kada počinjete, potrebe vašeg sajta će moći da budu zadovoljene od usluga poput deljenog hostinga. Koliko se više vaš sajt i vaše onlajn prisustvo razvija, toliko će se povećavati i potreba za uslugom sa više mogućnosti.
Kako biste se bez problema razvijali, vaš hosting partner treba da ima na raspolaganju:
- Više pakete postojeće usluge;
- Odgovarajuće alternative za vaše potrebe.
Ko odlučuje koja od ove dve opcije je bolja? Naš SuperTim će detaljno analizirati performanse vašeg sajta i usmeriće vas ka odgovarajućem rešenju. Na taj način dobijate procenu eksperata, usmeravanje i pomoć prilikom promene.
#10 Okean 🌊 pun pomoćnih informacija
Živimo u vremenu u kom je informacija najvredniji resurs. Zato na našem SuperBlogu i u našoj Bazi znanja možete naći stotine članaka o svemu što je povezano za sajtove i vaše digitalno prisustvo.
Godinama sakupljamo i strukturišemo vredne, korisne i bogate informacije. Zašto? Da bismo vas podržali na svakom nivou. Nezavisno da li tek počinjete, imate ili nemate iskustva u tehnologijama, izrađujete ili podržavate sajtove klijenata ili apsolutno sami radite na svom projektu – naći ćete odgovarajuće resurse i odgovore na vaša pitanja.
Izbor hostinga je važan i odgovoran korak. On daje osnovu vašem digitalnom prisustvu. Zato uvek budite informisani kada treba da napravite izbor i uzmite u obzir sve koristi koje dobijate zauzvrat.