5 stranica koje svaki sajt treba da ima

Započeti onlajn biznis i izgraditi kvalitetno onlajn prisustvo nikada nije bilo lakše! Digitalizacija tržišta postaje sve rasprostranjenija, pa se samim tim i platforme za izradu veb-sajtova prilagođavaju i omogućavaju samostalan rad i korisnicima bez prethodnog iskustva.

Za izradu sajta u današnje vreme vam je najpotrebnija ideja, mašta i koncept. Nakon toga možete sami krenuti sa izradom, a uvek postoji mogućnost da se oslonite na specijalistu u ovoj oblasti i poverite mu svoj onlajn projekat.

Prvi korak ka uspešnom onlajn biznisu je da oblikujete vaš sajt kako bi on bio što intuitivniji i lakši za korišćenje svakom ko ga poseti. Imate punu slobodu da eksperimentišete, ali istovremeno i malo pravila kojih bi trebalo da se pridržavate. Zato vam predstavljamo 5 stranica koje bi svaki sajt trebalo da ima.

1. Početna

Ovo je stranica koja igra mnogo veliku ulogu na vašem sajtu. Razlog je to što početna stranica predstavlja „ulazna vrata“ ka vašem digitalnom prostoru.

Ona mora privući i zadržati pažnju vaših posetioca u prve tri sekunde. Ako za to vreme vašim posetiocima nije jasno kakav sajt su otvorili i kako da se orijentišu – postoji problem.

Savet: Uvek imajte u vidu ovaj uslov kada pripremate izgled početne stranice. Posetiocima je potrebno da vrlo brzo shvate da li su stigli na pravilno mesto.

Jako je važno da na nju postavite svaki element tako da privlači pažnju posetilaca i natera ih da shvate da su pronašli upravo ono što traže. Probajte da napravite takvu strukturu početne stranice svog sajta tako da samo jednim pogledom shvati kakav je vaš biznis i kakav problem on rešava.

Ovde je preporučljivo da postavite:

  • Logo vašeg brenda;
  • Osnovni navigacioni meni sajta;
  • Privlačne vizuale;
  • Značajne poruke;
  • Call-to-action dugmad.

Što je redosled ovih elemenata jednostavniji jednostavniji, to će vaši posetioci brže i lakše „surfovati“ vašim sajtom i brže pronaći ono šta traže. To takođe vodi do dužeg vremena provedenog na sajtu, a samim tim i veće mogućnosti da vaši posetioci postanu vaši klijenti.

Ne postoji jedno opšte pravilo po kome se gradi upečatljiva početna stranica. Verujte u sebe i svoje ideje i predstavite ih na način na koji smatrate da će se vašim posetiocima dopasti.

2. O nama

Ovu stranicu će posetioci najčešće pregledati ako su radoznali i žele da znaju ko stoji iza vašeg projekta, kakav je vaš biznis, šta vas razlikuje od konkurencije i šta čini vaše usluge specijalnim.

Stranica „O nama“ je najbolje mesto u kome možete da ispričate vašu priču, da opišete vaš motiv da pokrenete biznis i principe kojih se drži vaš brend. Ne treba izostaviti ključne tačke po kojima se izdvajate od konkurencije – a sigurni smo da takve postoje.

Ukoliko dobro strukturišete sadržaj ove stranice moći ćete da komunicirate sa vašim potencijalnim klijentima na višem nivou i da ih naterate da shvate zašto se baš vi pravi izbor za njih.

Savet: Budite iskreni i direktni kada predstavljate vaše ciljeve i način na koji se vaš biznis razvija. Transparentnost uvek uliva poverenje i poštovanje korisnika!

Elementi koje možete koristiti u stranici „O nama“:

  • Fotografije vašeg tima;
  • Kratak opis svakog člana tima;
  • Priča o početku i razvoju vašeg brenda;
  • Principi na kojima je osnovan vaš biznis;
  • Statistika i zanimljive činjenice o vašoj delatnosti (broj projekata, klijenata, korisnika vaše usluge, rešenih problema i sl.)

3. Usluge/Portfolio/Katalog

Ova stranica nikako ne nosi manju važnost – naprotiv: tu treba predstaviti vaše usluge/proizvode detaljno, kako biste ih što više približili potencijalnim korisnicima. Cilj ove stranice je da pretvori slučajnog posetioca u redovnog i lojalnog klijenta. Prilikom izrade ove stranice stavite veći akcenat na beneficije vaše usluge/proizvoda nego na njihove funkcije.

Zadajte sebi pitanje:

Kakvu potrebu zadovoljava moj proizvod/usluga? Kakav problem rešava?

Odgovori na ovo pitanje će vam pomoći da shvatite koje su prednosti vašeg biznisa i poboljšaće vašu komunikaciju sa ciljnom grupom.

Savet: Nemojte zanemariti uticaj fotografija i njihovih opisa koji mogu znatno povećati uticaj na vaše posetioce.

Kombinacija gorenavedenog je garancija za uspešno plasiranje vaših proizvoda/usluga jer će vaši korisnici već dobiti kvalitetnu i pouzdanu informaciju koja im je potrebna prilikom donošenja odluke. Takođe, snabdevanje korisnika informacijama o vašoj delatnosti povećava vaš kredibilitet i pokazuje da je vaš odnos sa klijentima profesionalan.

Preporučujemo vam sledeće elemente:

  • Fotografije i/ili video snimci proizvoda;
  • Opisi;
  • Mišljenja dosadašnjih klijenata;
  • Call-to-action dugmad;
  • Prednosti vašeg proizvoda/usluge.

4. Blog

Blog igra veliku ulogu kada je u pitanju informisanje korisnika. Njegov zadatak je da prikaže i opiše vaše iskustvo koje svim posetiocima može biti vrlo korisno.

Kada je u pitanju struktura bloga, niste u obavezi da se držite dobro poznatih ramova. Na vama je da pretvorite blog u nezavisni izvor vesti i aktuelnih tendencija u vašoj sferi na način na koji vi želite.

Savet: Pročitajte naš članak o razlozima da pokrenete korporativni blog, kao i metrikama pomoću kojih možete analizirati njegov uspeh.

Blog članci vam daju mogućnost da podelite kvalitetne informacije, odgovorite na često zadata pitanja i pokažete svoj stav prema određenim situacijama. Što je vaš sadržaj veći i kvalitetniji, to su veće šanse da promovišete svoj brend i naterate vaše klijente da steknu poverenje u vas. Redovno objavljivanje sadržaja pokazuje vašim posetiocima da se brinete o svom sajtu i težite da ga razvijate.

Elementi vašeg bloga su prilično jasni:

  • Članci;
  • Fotografije/ilustracije;
  • Video snimci;
  • Kategorije.

5. Kontakt

Stranica za kontakt je alat pomoću kog ćete još stabilnije izgraditi odnos sa vašim klijentima. Što je ova mogućnost vidljivija, to će vas oni lakše otkriti i rešiti da se povežu sa vama.

Savet: Odvojite načine na koji vas mogu kontaktirati – to će im olakšati izbor i omogućiti im lako stupanje u kontakt sa vama.

Uvek imajte u vidu da prisustvo ove stranice ostavlja dobar utisak i na vaše potencijalne partnere. Pomoću nje možete izgraditi dugotrajnu i stabilnu vezu sa svima sa kojima sarađujete.

Preporučujemo vam da na ovu stranicu postavite:

  • Vašu imejl adresu;
  • Broj telefona;
  • Linkove ka profilima na vašim društvenim mrežama;
  • Adresu;
  • Mapu adrese vaše kancelarije;
  • Kontakt formular;
  • Formular za pretplatu.

I za kraj:

Imajte u vidu da su ovo osnovne stranice koje su neophodne za svaki uspešan start jednog onlajn biznisa. Niste u obavezi da tačno pratite redosled, naziv, strukturu i sadržaj ovih stranica. Ne plašite se da eksperimentišete!

Jedno je sigurno: predstavite svoj brend onako kako vi želite, a istovremeno budite sigurni da postavite dovoljno informacija o svakom aspektu vašeg biznisa, kako biste im pokazali šta, u stvari, predstavlja vaš brend.

Već imate ideju? Ne oklevajte i napravite prvi korak – registrujte naziv svog sajta i obezbedite mu siguran dom!


Magdalena Vasev
Magdalena Vasev
Marketolog u IT-ju, IT-jevka u marketingu: Magdalena ima mnogo nadimaka i još više interesovanja. Razapeta između kreativnosti i logike, trudi se da svakodnevno nauči nešto novo i u istoj meri naučeno podeli sa drugima. Diše digitalno - živi socijalno.
0 0 гласови
.
Pretplata
Obavesti me ukoliko
guest

0 Comments
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре