„Frilenser“ možda nije baš tipična srpska reč na koju smo navikli tokom našeg odrastanja, ali je reč koja tačno opisuje jednu savremenu pojavu u razvoju profesija. U ovoj novoj, digitalnoj epohi, rad bez kancelarije, samo za sebe i sa bilo koje tačke na planeti zvuči primamljivo, ali je u isto vreme i vrlo izazovan.
Za neke frilensere se sajt uopšte ne dovodi u pitanje – to je prva stvar koju su izradili kako bi se odvojili od kancelarijskog života. Za druge se, međutim, ovo pitanje pretvara u ozbiljnu dilemu: Napraviti ga ili ne?
Mi vam kažemo – DA! Ne samo zato što čuvamo mesto za vaš budući sajt, već zato što svakodnevno primećujemo korist od digitalnog prisustva za svaki biznis koji startira.
Nećemo se prosto zadržati na tome. Štaviše – daćemo vam razloge iz kojih svaki frilenser treba da napravi svoj sajt!
1. Sajt je vaše profesionalno mesto u paralenon svetu zvanom Internet
Kakvo god mišljenje imali o Internetu, činjenica je da skoro svi mi živimo u dva paralelna sveta istovremeno.
Kada želite da saznate nešto više o biznisu ili instituciji, zar se oslanjate prvo na informacije sa Interneta? To rade i vaši potencijalni klijenti.
Bez sajta, vaši potencijalni klijenti će teško saznati za vaše postojanje.
2. Putem sajta će vaš portfolio biti prebačen sa pdf-a na landing stranicu
Nema ničeg korisnijeg i informativnijeg od jedne dobro strukturisane stranice sa detaljnom, jasnom i tačnom informacijom o projektima na kojima ste radili. Isto kao što su opisi proizvoda obavezan deo uspešne onlajn prodavnice, tako je i digitalni frilens portfolio dobar argument koji ide u korist tome da budete izabrani.
Upravo ovaj deo vašeg sajta može da im pomogne da razumeju da li mogu da imaju poverenja u vas ili ne.
3. Onlajn prisustvo vam daje izbor
Prisustvo sajta daje sasvim nov oblik vašoj frilens praksi. Ako ste do sada tražili klijente putem različitih platformi ili poznanika, onda će sajt da pomogne vašim klijentima da pronađu vas. Na taj način ćete imati mogućnost da birate s kim radite, na koji način i koliko .
Znamo da vam je poznat osećaj da radite skoro danonoćno i istovremeno da imate osećaj da nije vredno toga. Ne kažemo da sajt rešava ovaj problem u potpunosti, ali sigurno vam daje mogućnost da vi zadate pravila – a ne obrnuto.
4. Sajt vam dozvoljava da pokažete preporuke vaših klijenata
Jedan od najvrednijih aspekata vašeg biznisa je povratna informacija vaših klijenata. Još vrednije je da podelite njihove pozitivne odzive i komentare sa vašim budućim klijentima.
Najlakši, najintuitivniji i potpuno prirodan način bez nametanja da to uradite je da ih postavite na svoj sajt.
97% korisnika tvrdi da su mišljenja i preporuke drugih korisnika uticali na odluku da izaberu određeni proizvod ili uslugu. (Fan and Fuel)
Važno: Savetujemo vam da postavljate samo realna mišljenja vaših klijenata.
5. Vaš onlajn projekat vam dozvoljava da razvijete blog
80% blogera je podelilo da im njihove objave nose mnogo uspeha u poslovnom životu. (2018, Orbit Media)
Blog je osnova sadržajnog (content) marketinga. Sama činjenica da ste frilenser znači da imate šta da podelite sa svojom publikom.
Naređajte sva svoja znanja i umeća u različite blog objave i pokažite posetiocima sajta da znate šta radite. Na taj način nećete samo uliti poverenje, već ćete dobiti i nove, vredne klijente. Jer…
47% klijenata pregleda 3-5 blog objava ili drugu vrstu sadržaja pre nego što odabere vaše usluge. (Demand Gen Report)
Pročitajte još: 8 razloga da pokrenete kompanijski blog
6. Sajt je početak i kraj vašim marketing naporima
Svi putevi vode do vašeg sajta. Kako biste uspešno popularizovali svoju delatnost i stigli do pravilnih ljudi, neophodno je da imate sajt. Svaka reklamna platforma iziskuje destinaciju različitu od profila na društvenim mrežama.
Kada zađete u dubine marketinga, tada će te shvatiti u potpunosti šta, u stvari, imamo u vidu. A možda ste i već primetili koliko su ograničene vaše mogućnosti za reklamu bez sajta?
Pročitajte još: 7 simptoma da je vašoj firmi potreban sajt
7. Sajt uliva poverenje i izdvaja vas
Napravite sajt kako bi vas shvatili ozbiljno. Svaki frilenser može da uredi svoj opis na nekoj platformi za frilensere, ali ne može svako da ima svoj Internet prostor. Sajt koji je izrađen po vašem ukusu i pun detaljnih informacija o vama, vašoj delatnosti, vrednostima, težnjama i vizijama.
Dajte ime svojoj frilens delatnosti. Dajte joj život i karakter. Napravite dobar utisak. Napravite je takvom, kakvom želite da ona bude sagledana.
I, kada već pričamo o poverenju… Još uvek koristite besplatnu imejl uslugu za poslovnu komunikaciju? Uz sajt možete da kreirate i profesionalne imejl adrese sa imenom vašeg biznisa. Na taj način klijenti znaju da mogu da sarađuju sa profesionalcem.
Pročitajte još: [email protected] – Kako mogu da napravim ovakav imejl?
O kakvim god prednostima pričamo, uverićete se u njih samo ako probate. Zato započnite sa imenom!