Iako neki simptomi ponekad izgledaju bezazleno, to ne znači da ih treba ignorisati. Kako u zdravlju, tako i u biznisu: nešto što zanemarujete vas može koštati mnogo klijenata.
Nešto što nikako ne bi trebalo zanemariti je sajt vaše firme. Zato ćemo vam nabrojati nekoliko najčešćih simptoma da je vašoj firmi potreban sajt kako bi se ona razvijala u smeru u kome želite.
1: Otvorili ste ovaj članak
Čim ste otvorili ovaj članak, velika je verovatnoća da želite da razvijate svoj biznis, ali nemate sajt. Verujemo da ste razmišljali da ga napravite, ali iz nekog razloga još uvek niste – možda niste imali vremena, možda mislite da je skupo ili pak niste sigurni odakle treba da počnete.
Ne treba brinuti. Sajt je nešto što je neophodno vašem biznisu ako želite da se razvija. Ukoliko niste sigurni kako da počnete, možete nas kontaktirati i mi ćemo vam izaći u susret i objasniti koje korake treba preduzeti.
2: Već nekoliko puta su vas pitali: „Na kom sajtu mogu da vas nađem?“
83% klijenata informaciju o određenoj firmi traži na njenom sajtu.
Ovo je znak da klijenti očekuju od vas da imate sajt. Iako je možda nekad smatran luksuzom, digitalizacija je toliko uzela maha da je danas sajt imperativ za vašu firmu.
Putem sajta vi ste u mogućnosti da komunicirate sa potencijalnim i trenutnim klijentima neprestano. Informacija o vašoj firmi je na taj način dostupna svakog trenutka bilo gde se vaši potencijalni klijenti nalazili. A da ne zaboravimo da na ovaj način vaša onlajn prezentacija može biti mnogo lakše podeljena sa prijateljima i poznanicima vaših korisnika.
Zar ne zvuči kao super način da dođete do više ljudi i napravite dobar utisak?
3: Primećujete da vaša konkurencija ima sajt
Mislimo da sve radimo kako treba kako bismo razvili svoj biznis dok ne vidimo nešto što konkurencija ima, a mi ne. Tako je i sa sajtom – zamislite da ste lokalna knjigovodstvena agencija koja potencijalnom klijentu želi da pokaže da može da ponudi sve što im je potrebno. Istovremeno postoji još jedna agencija sa istim ciljem. Vi nemate sajt, oni – imaju. Mogućnost da vaši potencijalni klijenti nađu i izaberu vas naspram njih postaje sve manja.
Uostalom, tehnologija je toliko razvijena da realizovanje vašeg onlajn projekta nije nimalo teško. Postoji mnogo alata pomoću kojih možete napraviti sajt brzo i lako. Štaviše, za većinu njih nije potrebno prethodno iskustvo.
4: Primećujete da prisustvo na socijalnim mrežama nije dovoljno
Fejsbukov algoritam se svakodnevno menja i postaje sve zahtevniji kako bi objave sa vaših stranica stigle do većeg broja ljudi ukoliko ne ulažete novac u njihove reklame. Činjenica je da, ukoliko se vaše prisustvo zasniva samo na socijalnim mrežama, to znači da je i vaša vidljivost u potpunosti zavisna od njihovih često promenljivih algoritmova.
Socijalne mreže su prosto kanal za komunikaciju – krajnja destinacija vaših klijenata je vaš sajt. Tamo možete u potpunosti da kontrolišete celokupno iskustvo vaših posetilaca: dizajn, strukturu, sadržaj, funkcionalnost i još puno toga.
Drugi faktor od velikog značaja je vlasništvo – stranica na socijalnoj mreži će zauvek biti u vlasništvu iste, te ne možete uticati na to da li će mreža zauvek postojati, kao i na to da li će da reše da vam je deaktiviraju iz nekog razloga.
Sajt je vaše digitalno vlasništvo – a naš tim se svakodnevno brine o tome da je vaše vlasništvo bezbedno.
Uostalom – sve je opisano u jednom od naših prethodnih članaka!
5: Želite da se nađete na Google-u
Biti među prvim rezultatima u Google pretrazi je imperativ za vaš biznis. Ukoliko niste sigurni zašto, dajemo vam nekoliko razloga:
- U trenutku pisanja ovog članka, Google je posećen 77.86 milijardi puta;
- Google se koristi u 92,95% slučajeva onlajn pretrage;
- Preko Google-a se vrši oko 5 milijardi pretraga dnevno;
- Prema istraživanju koje je vršio MOZ utvrđeno je da 91% učesnika vrši pretragu na Google-u bar jednom dnevno, dok skoro 85% njih dostiže do cifre od minimum 3 pretrage dnevno;
- Korišćenje opcije „U blizini“ se povećalo za 250% u poslednje dve godine.
- Čak 98% potrošača imaju neku vrstu onlajn aktivnosti pre vršenja kupovine – uključujući razgledanje, istraživanje kao i ostvarivanje same kupovine onlajn.
Google ne predstavlja prosto pretraživač, već početnu stranicu svih biznisa.
Ljudi koji vrše pretragu već imaju nameru da izvrše kupovinu ili koriste određenu uslugu – a pomoću vašeg sajta možete pokazati da ste pravilno rešenje za njih. Osim toga, Google vam daje dosta mogućnosti za bolje pozicioniranje, kao što su Google Business Locations, Google Ads, Google Page Speed Insights, Google Trends i još mnogo toga.
6: Želite da vas vaši klijenti i partneri shvate ozbiljno
Jedan od najvećih kanala za komunikaciju sa vašim klijentima i partnerima je imejl – a imejl adresa vašeg biznisa koja koristi besplatnu imejl uslugu nikako ne uliva poverenje.
Ukoliko želite da vaši klijenti i partneri znaju da mogu da računaju na vas i vaš biznis, sajt i elektronska pošta sa sopstvenim domenom predstavljaju osnove toga.
Registrujte domen, napravite elektronsku poštu sa imenom vašeg sajta i komunicirajte profesionalno.
7: Želite da reklamirate svoj biznis na Internetu
Neki od standardnih kanala za reklamu, kao što su TV i radio, mogu biti dosta skupi. Ako niste spremni da odvojite ogromne svote novca za ovu vrstu reklamiranja, onda definitivno ne treba da izbegavate onlajn oglašavanje.
Kako bi vaše onlajn reklame bile efektivne, a pritom i efikasne, neophodno je da imate sajt. Na taj način možete iskoristiti maksimalan kapacitet vašeg budžeta i stići do pravilne ciljne grupe.
Da li imate neki od ovih simptoma? Bolje sprečiti nego lečiti – napravite svoj sajt i ne gubite potencijalne klijente.