Onlajn adaptacija za nekoliko sati? Misija moguća!

U poslednje vreme veći deo dana provodimo kod kuće, kako bismo sačuvali i sopstveno zdravlje, ali i zdravlje naših bližnjih. Na taj način provodimo mnogo više vremena onlajn, tražeći informacije vezane za naše interese, hobije ili razvoj sopstvenog biznisa.

Mnogo postojećih biznisa je primetilo potrebu da se adaptira onlajn. Neki su imali mogućnosti da to urade brzo, a neki su morali da modifikuju svoj biznis model i na taj način osigurali samoodrživost tokom vanredne situacije. S druge strane postoje i oni koji su imali poteškoća da se adaptiraju onlajn.

Iz tog razloga smo u prethodnom članku Poslovni izazovi: Kako da se adaptiramo onlajn? sa vama podelili nekoliko saveta kako proći kroz onlajn adaptaciju.

Ukoliko ste se zapitali da li možete da krenete da zarađujete od onlajn biznisa dok provodite vreme kod kuće – odgovor je da! A jedan od početnih koraka do ovog cilja je upravo izrada sopstvenog sajta.

Ukoliko:

  • Imate salon lepote
  • Imate konsultantsku agenciju (marketing, finansije, pravo, biznis i sl.)
  • Bavite se kulinarstvom
  • Vršite popravku uređaja
  • Bavite se ručnom izradom predmeta/ukrasa/suvenira
  • Bavite se šivenjem
  • Organizujete događaje, dečije žurke, seminare, sastanke i slično
  • Imate firmu koja se bavi čišćenjem
  • Bavite se transportom
  • Izdajete prostor/pansion/vikendicu/odmaralište/kompleks
  • Bavite se baštovanstvom
  • Čuvate kućne ljubimce
  • Ili prosto želite da prenesete svoj biznis onlajn

Onda je ovo pravi članak za vas.

Brz način da prebacimo svoj biznis onlajn uz sajt

U današnje vreme je vrlo lako da napravite sajt. To možete uraditi pomoću mnogih takozvanih Page Builder-a koji su bazirani na Drag&Drop funkcionalnosti (u prevodu „Prevuci i pusti“). Za to vam nije potrebno nikakvo prethodno iskustvo u izradi. Evo i nekoliko koraka kako možete doći do vašeg sajta:

  1. Registrujte svoj domen
  2. Izaberite svoj hosting paket
  3. Instalirajte WordPress pomoću WordPress Manager-a
  4. Instalirajte neki od Page Builder-a

I to je to! Od tog trenutka ćete sav sadržaj moći da postavite apsolutno sami.

Ovo su neki od najpopularnijih Page Buildera:

Elementor
Beaver Builder
Divi
Visual Composer
Themify Builder

Svi imaju svoju besplatnu verziju koja vam je sasvim dovoljna za početak. Nakon toga kada se vaš projekat razvije i budete imali potrebu da dodajete nove funkcionalnosti, možete razmisliti o nadograđivanju na plaćenu verziju.

Izgradite još bolje prisustvo na vebu

Postoji jako puno načina na koje možete razviti svoje onlajn prisustvo i ostaviti dobar utisak na vaše potencijalne i postojeće klijente.

Ako još uvek niste došli na ideju kako to možete učiniti, pokrenućemo brejnstorming. 🙂

Podkasti

Imate šta da kažete ali niste veliki fan pisanja? Podkasti postaju sve popularniji kada je u pitanju deljenje informacija i povećanje kredibiliteta. Ljudi imaju sve veću želju da čuju govor autora naspram pisane reči – i to možete iskoristiti na pravi način.

Jedan od popularnijih kanala na koje možete ubaciti vaš audio zapis je SoundCloud. Većina Page Builder-a ima već integrisanu opciju dodavanja audio zapisa putem SoundCloud-a na vaš sajt, tako da možete sami odlučiti kako se vaši zapisi prikazuju i kojim redom se puštaju.

Video materijal

Video materijal je najbolja alternativa predavanjima i sastancima. Pomoću njih možete vrlo lako preneti informaciju vašim klijentima i partnerima i dočarati je na pravi način – baš onako, kako biste to uradili uživo.

Najpopularnija platforma za izradu sajta, WordPress, omogućava lako postavljanje video materijala na vaš sajt. Možete ga otpremiti sa vašeg računara ili podeliti već otpremljen video sa popularnih platformi kao što su YouTube ili Vimeo.

Vebinari

Vebinar, ili tačnije onlajn seminar, pruža dodatnu vrednost vašem biznisu. Ukoliko želite da podelite vaše znanje sa vašim posetiocima, možete uraditi vrlo lako:

  • Postavite tačno vreme održavanja vebinara na vaš sajt i detaljnu informaciju o temi i cilju vašeg predavanja. Za dodatnu promociju onlajn događaja podelite ovu informaciju i na vašim društvenim mrežama.
  • Postavite formular za registraciju.
  • Postavite polje za unos imejl adrese zainteresovanih posetilaca kako biste im naknadno poslali link ka onlajn događaju i sve dodatne informacije koje biste želeli da podelite sa njima.

Sama struktura vebinara zavisi u potpunosti od vas. Možete odrediti uslove za prisustvo, način na koji će se vebinar provesti i goste koje želite da dovedete.

Live video

Komunikacija sa klijentima je od vrlo velikog značaja. Uz dobru komunikaciju sa klijentima vi kreirate stabilnu vezu sa njima i ulivate im poverenje na duge staze.

Video materijal koji delite uživo nosi sa sobom mnogo prednosti. Neke od njih su to što pokazujete da ste iskreni i otvoreni za saradnju jer u njima nema prethodne režije i post-produkcije. Takođe, tokom uživo uključenja vam se mogu postavljati pitanja na koja direktno možete odgovoriti i na taj način ćete poboljšati vaš kredibilitet i pokazati da možete reagovati u trenutku.

Objavite vaše uživo uključenje na vašem sajtu. Pozovite sve korisnike da se uključe i učestvuju u vašoj onlajn diskusiji.

Blog članci

Blog članci su definitivno najbolji pokazatelj da se trudite da ažurirate sadržaj na vašem sajtu. Kada posetilac uđe na vaš sajt prvi put i vidi da objavljujete blog članke prilično često, dobijate na dodatnoj vrednosti i potvrđujete pouzdanost vašeg biznisa.

Sadržaj koji ćete deliti je na vama. Bilo to novina u vašem sektoru ili nova funkcionalnost koju ste uveli – videti da se neprestano radi na razvoju vašeg biznisa je neprocenjivo.

Blog člancima možete vrlo lako upravljati pomoću WordPress-a. Štaviše, možete postaviti poslednje članke već na početnu stranicu vašeg sajta i samim tim dovesti veći broj posetilaca do vašeg bloga.

Imejl marketing (bilteni)

Još jedan od načina da privučete nove klijente od kuće – imejl marketing.

Slanje informacija vašim posetiocima putem imejla čini vaš biznis mnogo pouzdanijim, a njegov sadržaj može biti kreiran tako da se svaki čitalac oseti kao da je baš njemu namenjen. Pomoću njih možete deliti važne novosti, kao i vaše najpopularnije blog članke i na taj način povećati broj posetilaca i vernih čitalaca. Osim toga, možete kreirati i nedeljni/mesečni newsletter u kome ćete pozdraviti sve posetioce koji su se prijavili i iznenaditi ih zanimljivostima iz prethodne nedelje, odnosno meseca.

MailChimp je jedna od najpopularnijih platformi za slanje imejla većem broju primalaca. Elektronske poruke koje im šaljete mogu biti dizajnirane po vašem ukusu, a sadržajem koji delite u njima upravljate samo vi – onako kako vi želite.

Zato je vrlo važno imati imejl adresu sa sopstvenim domenom. Ukoliko je još uvek niste kreirali, saznajte kako to da uradite na našem pomoćnom članku.

Digitalne reklame

Reklame na Google-u i Facebook-u vam mogu doneti veliku prednost ukoliko vam je cilj da razvijate sopstveni biznis. Za njih je važnije pravilno opredeliti vašu ciljnu grupu nego li uložiti ogromne svote novca. Osim određivanja ciljne grupe, vrlo je važno i šta će zainteresovana publika videti nakon što otvori reklamu. Tu nastupa vaš sajt – to je vaša onlajn prezentacija koja u velikoj meri dočarava šta je to čime se vi bavite i na koji način se brinete o vašim klijentima.

Razmislite o poruci koje će vaše Google ili Facebook reklame poslati i pomoću kojih ćete dovesti posetioce. Odredite krajnju destinaciju do koje će vaša reklama voditi – vaša početna stranica, stranica sa vašim uslugama ili link do blog članka na aktuelnu temu.

Pratite razvoj vaših kampanja putem Google Analytics-a. Ovaj instrument će vam dati vrlo važnu informaciju o tome koliko posetilaca je ušlo na vaš sajt, koje stranice imaju najviše pregleda, koji kanali vode najveći procenat saobraćaja do vašeg sajta i još mnogo toga.

Podrška putem četa, imejla i telefona

Brza i sigurna podrška – još jedan od ključnih elemenata svakog biznisa. Pokažite svojim klijentima da im stojite na raspolaganju putem različitih kanala, bilo to čet na vašem sajtu, imejl ili telefon.

Izaberite vaše rešenje za onlajn čet – Facebook Messenger, Zendesk, Jivochat, LiveAgent ili Intercom. Neka vaš broj telefona i imejl adresa budu vidljivi na vašem sajtu i dajte mogućnost vašim posetiocima da se povežu sa vama brzo i lako.

Prilagodite svoj biznis i ne dopustite da trenutna situacija negativno utiče na njega. Ukoliko imate poteškoća, uvek nas možete kontaktirati, a mi ćemo vam dati ideje o tome kako da razvijete svoj biznis pomoću vašeg sajta.


Magdalena Vasev
Magdalena Vasev
Marketolog u IT-ju, IT-jevka u marketingu: Magdalena ima mnogo nadimaka i još više interesovanja. Razapeta između kreativnosti i logike, trudi se da svakodnevno nauči nešto novo i u istoj meri naučeno podeli sa drugima. Diše digitalno - živi socijalno.
0 0 гласови
.
Pretplata
Obavesti me ukoliko
guest

0 Comments
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре