3 koraka ka potpunom poslovnom organskom online prisustvu

Organsko prisustvo na Internetu je vrlo važan element online strategije vašeg biznisa. Kada kažemo „organsko prisustvo“ imamo u vidu sve načine putem kojih korisnici mogu da izaberu vaš biznis bez potrebe da plaćate reklame.

Svaki biznis u digitalnom prostoru prolazi kroz nekoliko obaveznih koraka. Kako biste razvijali postavljene osnove, potrebno je da radite na:

  • Usavršavanju vašeg sajta – SEO, brzina, sadržaj i dr.;
  • Aktivno kreiranje korisnog sadržaja na vašim kanalima (sajt/blog, društvene mreže);
  • Plaćena reklama na različitim platformama (Facebook, Google i dr.);
  • Partnerstva sa drugim biznisima i/ili influenserima;
  • PR objave i sl.

Uloženi trud u pravilne platforme će vam se u bliskoj budućnosti itekako isplatiti.

Međutim, koja su tri osnovna koraka za online početak?

Korak broj 1: Napravite sopstveni sajt

U Srbiji ima preko 400 000 aktivnih registrovanih firmi. Broj registrovanih .RS domena je tek nešto više od 120 000.

Počinjemo sa sajtom jer je on centar vašeg poslovnog online prisustva. Zamislite da je vaš biznis jedan ceo grad. Najprivlačniji deo je centar – vaš sajt. Najveći saobraćaj turista ide upravo ka njemu. Kako bi se zaljubili u vaš grad, neophodno je da lepo izgleda, da bude sređen i da ima adekvatne ponude za svakog turistu/posetioca.

Ako se lepo provedu u najdostupnijem i najpopularnijem delu vašeg grada, budite sigurni da će pogledati i ostale delove grada – bašte, pozorišta, prodavnice, znamenitosti… Sva ova mesta su metafora za kanale koje koristite kako biste stigli do potencijalnih klijenata – društvene mreže, drugi sajtovi, profili na različitim platformama, plaćena reklama, fizički objekti, festivali, izložbe, događaji i sl.

Sajt je vaša osnova

Zajedničko između svih elemenata vašeg grada je…centar. Sve vodi ka njemu i počinje od njega. Tako je i sa vašim sajtom i kanalima koje koristite. Zašto ga treba smatrati osnovom?

  • On je vaša svojina;
  • Korisnici su skloniji da imaju poverenje u biznise sa sajtom;
  • Prilikom pretrage na Google-u korisnici intuitivno proveravaju prvo sajt određenog biznisa pa tek onda njegove društvene mreže;
  • Upravljate sadržajem svog sajta onako kako poželite – bez pravila, ograničenja i spoljašnjih politika;
  • Ne zavisite od rešenja zahteva drugih platformi;
  • Možete da koristite profesionalnu email adresu za još veće poverenje;
  • Koristite potencijal instrumenata za analizu poput Google Analytics-a kako biste upoznali svoje korisnike;
  • Kreirate efektivniju digitalnu reklamu koja može da vam donese realne rezultate.

Ukratko: Sajt je vaša osnova za potpuni razvoj.

Pročitajte još: Želim sajt, ali ne znam odakle da krenem

Korak broj 2: Profili na društvenim mrežama

Drugi korak je da kreirate poslovne profile najposećenijih društvenih mreža od strane vaših korisnika. U Srbiji trenutno su najpopularnije platforme poput Facebook-a, Instagrama, YouTube-a, TikTok-a i LinkedIn-a. Ako se setite još nekih odgovarajućih platformi, registrujte se i tamo.

Društvene mreže vam daju mogućnost da budete u svakodnevnom kontaktu sa vašim korisnicima, deleći organski sadržaj u vidu objava, videa, storija (stories). Svaki dan možete pričati vašu priču. Svaki dan dajete mogućnost korisnicima da vas upoznaju i da se borite za njihovu pažnju.

Društvene mreže su kanali putem kojih možete da delite sadržaj svog sajta – zanimljive blog članke, proizvode, usluge, promocije, događaje i šta god se setite. Putem njih možete da odvedete korisnike do vaše krajnje destinacije (vašeg sajta) sa više korisnih informacija koja će im pomoći da izaberu pravilno rešenje.

Sa druge strane…

Mnogo biznisa počinje prvo sa profilima na društvenim mrežama i tek nakon toga rešava da napravi sajt. Nema ničeg loše u tome dokle god ne ostavljate svoje digitalno prisustvo u potpunosti u rukama društvenih mreža. U poslednje vreme se sve češće dešavaju situacije poput:

  • Blokiranja reklamnih naloga i poslovnih profila;
  • Hakovanja profila;
  • Krađa poslovnih profila.

Potrebno je da znate da vaši profili na društvenim mrežama – bez obzira na to da li su poslovni ili lični – nisu vaša svojina. Oni su svojina samih društvenih mreža na kojima ste registrovani. To znači da je neophodno da poštujete njihova pravila, politike, zahteve i ograničenja.

A da li ste razmislili o tome da jednog dana može da se pojavi nova društvena mreža koja će naterati sve korisnike da „pobegnu“ kod nje? Šta će se onda desiti sa vašim dugogodišnjim trudom i fokusom na, već neaktuelnu, mrežu?

Ako imate prošireno online prisustvo, garantujete sebi da ćete biti aktuelni u svako vreme.

Pročitajte još: Razotkrivanje mitova: Ne treba mi sajt – imam stranicu na Fejsbuku!

Zapamtite da su društvene mreže samo kanali za obuhvatanje određene publike, ali je vaš sajt krajnja destinacija za vaše posetioce.

Korak broj 3: Registracija na Google My Business

64% korisnika traže informacije o određenom biznisu putem njegovog profila na Google My Business

(brightlocal.com)

46% svih pretraga je vezano za lokalne informacije.

(Google)

Već imate i sajt i profile na društvenim mrežama? Vreme je da napravite svoju vizit kartu na Google-u. Pretraživač predstavlja ulazna vrata na internetu za svakog korisnika. Vaš profil u Google My Business vam otvara neverovatne mogućnosti za pozicioniranje, pogotovo ako ste lokalni biznis.

Evo i nekoliko prednosti ovog profila:

Veća vidljivost prilikom pretrage

Najveća prednost Google My Business je što vam pomaže da se pojavljujete u Google Maps, kao i u rezultatima prilikom pretrage pomoću ključnih reči. Ako je vaš biznis zavisan od lokacije i imate mesto gde vas mogu posetiti, ovo je jako važno.

Zamislite da imate svoj servis za popravku auta u centru Beograda i imate profil na Google My Business. Vaš potencijalni klijent se trenutno nalazi tamo i hitno mu je potrebna usluga poput vaše. U pretraživač upisuje „servis blizu mene“ – i bum – vi se pojavljujete na spisku.

Ako je vaš biznis u potpunosti digitalan ovo je takođe važno. Kada vaš potencijalni klijent želi da vas analizira, on će naići na vašu detaljnu vizit kartu sa:

  • Adresom i lokacijom;
  • Telefonom za kontakt;
  • Email adresom;
  • Sajtom;
  • Profilom na društvenim mrežama;
  • Radnim vremenom;
  • Opisom vašeg biznisa;
  • Slikama, video klipovima;
  • Ocenama i recenzijama drugih klijenata;
  • Odgovorima na često zadata pitanja.

Dajete mesto da vaši klijenti izraze svoje mišljenje

Google My Business je jak instrument putem kog vaši klijenti mogu da podele svoje utiske o vama i da vas ocene. Ocene i mišljenja na Google My Business su jedan od faktora za vaše rangiranje u rezultatima pretrage. Koliko dovoljniji su vaši klijenti i dele ga javno, toliko bolje za vaš biznis i vašu vidljivost na Google-u.

Dobijate još jedan instrument za analizu

Osim Google Analytics za vaš sajt i statistike društvenih mreža, raspolažete i sa Google My Business Insights kako biste pratili kako se kreće vaš profil tamo. Putem njega možete naučiti:

  • Koliko puta je pregledan vaš Google My Busines profil;
  • Koliko vaši posetioci interaguju sa sadržajem vašeg profila;
  • Koliko korisnika posećuje vaš sajt;
  • Kakvih karakteristika je vaša publika.

Najlepše od svega? Instrument je potpuno besplatan.


Sada već znate koja tri koraka možete da preduzmete za uspešan start. Ako još uvek nemate sajt, mi ćemo vam pomoći u izboru najpravilnije usluge za njega! Povežite se sa nama i zajedno ćemo izabrati odgovarajuće ime za vaš sajt (domen) i hosting paket kako biste odmah ušli u vode kvalitetnog online prisustva.

Pretplatite se na naš SuperBlog kako biste prvi saznali najvažnije i korisne novosti iz sveta web-a i savete o vašem sajtu i digitalni razvoj.

Magdalena Vasev
Marketolog u IT-ju, IT-jevka u marketingu: Magdalena ima mnogo nadimaka i još više interesovanja. Razapeta između kreativnosti i logike, trudi se da svakodnevno nauči nešto novo i u istoj meri naučeno podeli sa drugima. Diše digitalno - živi socijalno.
0 0 votes
.
Pretplata
Obavesti me ukoliko
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments