Press enter to see results or esc to cancel.

Za Vaš sajt  |  

7 saveta za moćan dizajn vašeg sajta

Rešili ste da napravite svoj sajt i najverovatnije ste u potrazi za različitim načinima pomoću kojih ćete ga učiniti što atraktivnijim za vaše posetioce. Tu u pomoć pristiže vrlo efektan i moćan dizajn vašeg sajta - on ostavlja dobar utisak posetiocima i često je razlog da se oni vrate i interaguju sa sajtom.

Zato bismo sa vama podelili nekoliko ideja koje mogu da vam pomognu da izgradite svoj digitalni projekat.

#1 Dodajte udoban i intuitivan navigacioni meni

Funkcija navigacije je da olakša korisnicima put kroz vaš sajt. Koliko je taj put do određenog sadržaja kraći, toliko će vašim korisnicima biti lakše da stignu do informacije koju traže što štedi njihovo dragoceno vreme - i samim tim će steći dobar utisak o vama.

#2 Koristite kvalitetne fotografije

Kvalitetne fotografije nesumnjivo ostavljaju pozitivan utisak na vaše posetioce. Ukoliko nemate mogućnost da napravite svoje, postoji mnoštvo sajtova sa kojih možete besplatno otpremiti fotografije koje se uklapaju sa sadržajem vašeg sajta. Naravno, ukoliko imate resursa, možete koristiti i sajtove sa plaćenim fotografijama gde je izbor mnogo veći.

Savet: Koristite fotografije umereno jer preveliki broj istih može da dovede do negativnog utiska, mnogo suvišne informacije i da odvrati pažnju sa osnovne ideje vašeg projekta.

Predlog za sajt sa plaćenim fotografijama: https://www.shutterstock.com
Predlog za sajt sa besplatnim fotografijama: https://unsplash.com

#3 Oformite sadržaj

Strukturišite sve informacije tako da one budu lako čitljive. Posetioci će „skenirati“ vašu stranicu jednim pogledom koji će im reći da li im se to šta vide čini interesantnim.

Olakšajte im tako što ćete da odvojite tekstove na zasebne paragrafe i koristite simbole. Iznošenje velike količine informacija na ovaj način pomaže da se ona brzo i lako „svari“ od strane čitalaca.

#4 Neka vaša Call-to-action dugmad bude jasna i vidljiva

Call-to-action dugmad igra važnu ulogu za razvoj vašeg sajta. Ako je vaš cilj da naterate korisnike da interaguju sa stranicom, obratite veliku pažnju na to kako ćete ih stilizovati. Neka se njihove boje razlikuju od boja drugih komponenti na sajtu i neka nose kratke i jasne poruke. Dobro proverite linkove koji su povezani sa njima, zato što se većina neuspešnih pokušaja od strane posetilaca završava sa napuštanjem sajta.

#5 Koristite prednosti belog prostora

Prisustvo belog/praznog prostora između elemenata sajta uglavnom ostavlja negativan utisak na korisnike. Mišljenja su da se taj prostor može iskoristiti na mnogo optimizovaniji način i da sadrži informacije poput reklamnih banera, fotografija, tekstova, linkova i sl.

Istina je, u suštini, totalno drugačija. Beli prostor daje mogućnost elementima veb stranice da dišu. Zahvaljujući njemu sadržaj čuva svoju čitljivost, a posetioci ostaju fokusirani na važnije informacije. Osim toga, vaš sajt može da postane svežiji i moderniji bez ometanja dodatnih efekata.

#6 Proverite da li se sve veze na sajtu otvaraju pravilno

Dodavanje hiperlinkova određenom delu teksta pokazuje vašu želju da usmerite korisnika na nešto važnije ili interesantnije – nešto na šta bi trebalo da posvete posebnu pažnju. Ne očekujte da otvore link ukoliko ne napravite vizuelnu razliku od ostalog tekst. Neka vaš hiperlink bude različite boje i/ili ga podvucite. Istaknite ga i pokažite da se na taj deo teksta može kliknuti.

Zanimljivo: Prema informacijama Vision Ergonomics Research Laboratory, najčitkiji font je Verdana veličine 10 ili 12. Smatra se da, ukoliko koristite ovaj font i veličinu, možete da svedete pritisak u očima do minimuma.

#7 Stilizujte stranicu za različite vrste uređaja koji ga otvaraju

Sve više korisnika koristi mobilne uređaje za surfovanje Internetom. Ova tendencija nameće neophodnost mobilne verzije sajta koja poboljšava njegovu funkcionalnost. Na taj način ćete vašim posetiocima pružiti maksimalno zadovoljavajući boravak na sajtu, što dovodi i do povećanja tempa u rastu saobraćaja.

Zašto dizajn utiče na uspeh vašeg sajta?

Prema Google-ovom istraživanju, korisnici smatraju vizuelnu kompleksnost odbojnom. Jednostavniji sajtovi se čine lepšim i intuitivnijim. Ovo potiče od činjenice da ljudski mozak reaguje pozitivno na dobro sređenu i jednostavnu strukturu, a vizuelno opterećeni sajtovi vode do skretanja pažnje sa važnih stavki.

Ovo su još neke stvari koje bi trebalo imati u vidu prilikom upotrebe efekata na sajtu:

  • Korisnici dolaze na vaš sajt ne zaradi animacija koje ste koristili, već zbog njegovog sadržaja!
  • Umereno korišćenje efekata u kombinaciji sa kvalitetnom fotografijom čine sajt prijatnijim za oko, jer u suprotnom slučaju može da dođe do teže, pa čak i nemoguće orijentacije.
  • Sajtovi sa preterano mnogo efekata ne ulivaju poverenje posetiocima jer ne uspevaju da na profesionalan način predaju poruku brenda.
  • Prevelika količina animacija čini korisnike nezadovoljnim jer ih čine rasejanim i zbunjenim.
  • Gomila efekata opterećuje pretraživač korisnika, što može da bude razlog usporavanja uređaja od kog se vaš sajt otvara.

Dizajn sajta nikako nije lak, pogotovo imajući u vidu da se svi razlikujemo, pa samim tim i imamo drugačije načine na koje bi predstavili svoj biznis, ideju ili uslugu na jedinstven način. Zato budite slobodni da ga predstavite na način na koji želite, ali uvek imajte u vidu korisnike koji ga posećuju – jer svaki posetilac predstavlja vašeg potencijalnog klijenta.


Marketolog

Marketolog u IT-ju, IT-jevka u marketingu: Magdalena ima mnogo nadimaka i još više interesovanja. Razapeta između kreativnosti i logike, trudi se da svakodnevno nauči nešto novo i u istoj meri naučeno podeli sa drugima. Diše digitalno - živi socijalno.

0 0 vote
.
500px270px
SuperHosting.RS
Tagovi

Pretplata
Obavesti me ukoliko
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments