5 razloga da napravite uspešan email marketing

Kada je u pitanju email marketing, započeli bismo sa pitanjem: Koliko često proveravate svoju elektronsku poštu? Kao vlasnici jednog biznisa, najverovatnije svakodnevno. I to po nekoliko puta. A sad razmislite o svojim klijentima.

99% korisnika proverava svoju elektronsku poštu svaki dan. (HubSpot, 2019)

Ova statistika je dovoljno ubedljiva – šansa da vaši trenutni i potencijalni klijenti vide i otvore vaš imejl je veći nego što mislite.

Važna informacija u vezi sa ZZPL-om (Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti): Možda ste čuli da je ZZPL „Ubio email marketing“. Ono na šta je Zakon uticao je način na koji se podaci sakupljaju i obrađuju. Za email marketing konkretno, najvažnije je:

  • Da imate saglasnost vaših korisnika;
  • Da šaljete kvalitetan sadržaj koji odgovara interesima onih koji su se pretplatili;
  • Da imate mogućnost da otpisivanje u bilo kom trenutku;
  • Izveštaj sa detaljnim informacijama o svakoj pretplati i otpisivanju.

Email marketing platforme poput MailChimp-a imaju sve što je neophodno da biste započeli i razvili email marketing u skladu sa ZZPL-om. Zato se nemojte brinuti – ovo ne samo da je moguće, već i treba da bude deo vaše marketing strategije.

U duhu pozitivnih strana nastavićemo sa nekoliko argumenata na strani email marketinga koji će vam pomoći da napravite korak napred u razvoju vašeg biznisa.

#1 Email marketing vam daje visoke rezultate po niskoj ceni

U praksi, ako vam se biznis tek razvija ili imate mali spisak pretplatnika, on će vam biti i besplatan.

Važno: MailChimp vam dozvoljava da koristite platformu besplatno ako raspolažete sa do 2000 pretplatnika.

Prema raznim statistikama, stopa povrata investicije varira, ALI – uvek se izražava u četvorocifrenim procentima! Zvuči neverovatno, znamo – ali to je činjenica.

Proverite sami i kažite nam kakvi su rezultati!

#2 Email marketing mogu da koriste svi biznisi

Ako mislite da je email marketing privilegija samo za velike firme – grešite. Statistike pokazuju da mali biznisi šalju isto toliko dobre i vredne imejlove koliko i velike korporacije. Važna je strategija, dobro planiranje i izvršenje.

Ono što je važno da se podsetite je da imate isti start i sa velikim igračima na tržištu.

#3 Email marketing pomaže korisnicima da izaberu vaš biznis

Prednost email marketinga je da možete da ga koristite kako za trenutne klijente, tako i za potencijalne.

Kako?

Na primer, ponudite im mali poklon pre nego da izvrše pravu kupovinu. U zavisnosti od vašeg biznisa možete da kreirate neverovatne strategije za privlačenje „toplih“ potencijalnih klijenata i okrenete ih u realne koji koriste vaše proizvode i/ili usluge.

Možete da im ponudite besplatno:

  • Testiranje usluge/proizvoda;
  • Korisni sadržaj – blog objave, rubrike, članke, kurseve, online knjige i priručnike;
  • Promotivni kod za popust;
  • Specijalne ponude/cene isključivo za registrovane korisnike.

U zamenu za pretplatu na newsletter. Ako potencijalni klijent ima dovoljno poverenja da vam da svoj imejl, biće i skloniji da vam se poveri prilikom buduće kupovine.

Sve zavisi od vas i izvršenja vaše email marketing strategije.

#4 Email marketing zadržava vaše klijente

Jedan od važnijih zadataka marketinga je da neprestano angažuje nove, trenutne i potencijalne klijente. Vaš posao ne završava sa novim klijentom – naprotiv.

Nakon toga sledi da ga zadržite i da mu pomognete da se uveri da je izabrao najbolje rešenje za svoj problem/projekat/ideju/početak. Sa imejl marketingom imate mogućnost da podsetite svoje klijente na sve što bi moglo da ih zanima:

  • Promocije, sniženja, specijalne ponude;
  • Novosti iz branše;
  • Novosti i promene u vašem preduzeću;
  • Važne poruke i predstojeća dešavanja;
  • Zanimljiv i koristan sadržaj;
  • Konkursi, igre, takmičenja;
  • Objavljivanje slobodnih pozicija;
  • Loyalty programi.

I još mnogo drugih aktivnosti za koje želite da vaši klijenti znaju.

#5 Email marketing daje bolje rezultate od društvenih mreža kada je u pitanju direktni kontakt

Zašto?

Sa imejl marketingom vaše poruke stižu do ljudi koji su dali svoju suglasnost prilikom pretplate.

Kod društvenih mreža stvari stoje drugačije. Korisnici prihvataju mrežu kao svoje lično prostranstvo gde gledaju objave svojih bliskih, prijatelja, zanimljivih stranica i grupa. Reklame im često iskaču bez konkretne saglasnosti svuda, a šansa da vide objavu na vašoj stranici je minimalan zbog specifika algoritma.

Na društvenim mrežama ciljamo ljude po određenim kriterijumima – mi nikada ne znamo do koga tačno je naša reklama stigla. Kod imejl marketinga znamo kome šaljemo svoje kampanje i, što je još važnije:

Korisnici su nam već dali svoju suglasnost da im šaljemo imejl sadržaj.

Važno: Svaki marketing kanal ima svoje jače i slabije strane. Naša preporuka je da koristite potpuni miks mogućnosti kako biste razvili svoj biznis. Napravite marketing strategiju i odredite koji će kanal kakvu korist da vam donese. Tako ćete uspeti da planirate svoje budžete i sadržaj koji ćete pozicionirati.

Napravite svoj imejl sa sopstvenim domenom! Registrujte svoj domen i uz njega dodajte hosting – mesto za vaš sajt i vaše imejlove. Na taj način ćete slati svoje newsletter-e sa profesionalnom elektronskom poštom!


Pretplatite se na naš SuperBlog kako biste prvi saznali najvažnije i korisne novosti iz sveta web-a i savete o vašem sajtu i digitalni razvoj.

Magdalena Vasev
Marketolog u IT-ju, IT-jevka u marketingu: Magdalena ima mnogo nadimaka i još više interesovanja. Razapeta između kreativnosti i logike, trudi se da svakodnevno nauči nešto novo i u istoj meri naučeno podeli sa drugima. Diše digitalno - živi socijalno.
0 0 votes
.
Pretplata
Obavesti me ukoliko
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments