Press enter to see results or esc to cancel.

Saveti podrške  |  

Zašto moji mejlovi odlaze u SPAM folder?

Postoje mnogi sistemi i filteri za prepoznavanje SPAM poruka. Neki od njih mogu biti veoma restriktivni i osetljivi, dok drugi koriste elemente veštačke inteligencije koja samu sebe obučava u odnosu na ponašanje primaoca i reputaciju pošiljaoca. Više o našoj inteligentnoj SPAM zaštiti smo pisali i u članku za pomoć. Ali iako se sve ove tehnologije stalno usavršavaju i napreduju, često se može desiti da Vaša imejl poruka opet bude označena kao SPAM.

Na primer, Gmail ima dosta restriktivnu tehnologiju prepoznavanja SPAM-a. Dovoljno je da nekoliko primaoca sa Gmail-a označi određenu poruku kao SPAM i sve sledeće poruke od ovog pošiljaoca će biti automatski označena isto - čak iako je ova imejl poruka potpuno legitimna i bezopasna.

Drugi primer je malo teže otkriti. Naime, dešava se da se presretne lozinka od određenog imejl naloga i da se sa njega šalje ogroman broj SPAM poruka bez znanja njegovog vlasnika. Ovo može biti jako problematično jer ne samo što će domen biti stavljen na crnu listu, već će se isto desiti i sa IP adresom mejl servera. Drugim rečima, nakon ovoga, sve poruke poslate sa ovog domena/mejl servera će automatski biti označene kao SPAM.

U sledećim redovima ćemo vam navesti koje sve to korake možete preduzeti kako vaše poruke ne bi bile označene kao SPAM.

Imajte u vidu da se navedeni saveti odnose samo na legitimne imejl poruke koje greškom budu označene kao SPAM.

Na svim našim hosting paketima je kao podrazumevan aktiviran filter SpamAssasin. Na paketima SuperPro i SuperHosting imate dodatno aktiviran i inteligentni SPAM filter koji pruža dodatnu zaštitu.

Nije aktivirana imejl autentifikacija putem SPF, DKIM i DMARC zapisa

Mnogi imejl servisi kao što su Gmail, Yahoo, Hotmail, Outlook itd. proveravaju da li postoje SPF i DKIM zapisi za domen sa kog je poslata mejl poruka. Ukoliko ih nema, ta poruka će automatski biti označena kao SPAM. Takođe, neki imejl servisi će proveravati da li postoji i DMARC zapis.

SPF i DKIM su DNS zapisi za proveru autentičnosti pošiljaoca i sadržaja poruke. DMARC je mehanizam za validaciju koji sprečava da treća lica koriste domen za slanje SPAM poruka.

Dakle, potrebno je da proverite da li su ovi zapisi aktivirani za vaš domen i da ih aktivirate ako nisu. Ovo možete uraditi u svom cPanel nalogu u meniju Imejl autentifikacija.

Osim što garantuju legitimnost imejla, ovi sistemi sprečavaju da domen bude na crnoj listi jer ne dozvoljavaju da se koristi od strane trećih lica u maliciozne svrhe.

SPAM filteri koriste ove crne liste koje sadrže IP adrese i domene koji su označeni kao SPAM pošiljaoci. Kako biste proverili da li je vaš domen na nekoj od ovih listi možete koristiti: ultratools, mxtoolbox i dnsstuff. Ukoliko pronađete svoj domen na jednoj ovakvoj listi, uvek možete poslati zahtev za uklanjanje sa nje. Ali budite oprezni: pre slanja ovakvog zahteva, promenite šifre na imejl nalozima i skenirajte sve uređaje sa kojih pristupate svom imejl i hosting nalogu.

Nešto nije u redu sa sadržajem poruke

Svaka imejl poruka se sastoji iz dva dela. Prvi deo je zaglavlje (header) koje sadrži informacije o samoj imejl poruci, pošiljaocu i primaocu, kao i druge sistemske informacije. Neka zaglavlja su direktno dostupna: Od (From), Za (To), Datum (Date) i sl. Koja zaglavlja će biti vidljiva zavisi najviše od imejl klijenta/servisa koji se koristi. Više o zaglavljima i šta ona predstavljaju smo pisali i u našem članku za pomoć.

Zaglavlja se mogu koristiti za proveru uzroka zbog kojih je određena poruka označena kao SPAM. SPAM filteri i zaštite često koriste vlastita sistemska zaglavlja koji ukazuju na razlog da se poruka označi kao SPAM. Na primer, SpamAssassin filter će pokazati u zaglavlju koje testove je poruka prošla "X-Spam-Report: SA TESTS".

Drugi deo imejl poruke je njeno telo (body) koje sadrži izvorni kod, tekst i slike. SPAM filteri proveravaju oba dela imejl poruke.

Sadržaj mejla (body)

Sadržaj imejl poruke, tekst i slike su njeni glavni delovi koji su vidljivi primaocu. Izvorni kod poruke može da se vidi preko opcije u mejl klijentu.

SPAM filteri proveravaju sadržaj u potrazi za sumnjivim rečima. To su uglavnom reči na engleskom kao npr. buy, Viagra, online pharmacy, itd. Ovo su primeri iz SpamAssassin filtera. Pravila u vašem SPAM filteru definišu koje će to reči u zaglavlju i telu poruke biti označene kao sumnjive.

Preko imejl filtera možete i sami definisati reči pomoću kojih ćete filtrirati sumnjive mejlove kao SPAM.

Razlozi zbog kojih će imejl biti označen kao SPAM na osnovu njegovog sadržaja:

  • Sadrži specifične reči koje ukazuju na SPAM, kao npr. buy, pharmacy i slično;
  • Telo imejla sadrži samo sliku bez teksta;
  • U telu poruke postoji ili previše slika ili su prevelike veličine;
  • Veličina poruke je prevelika (izraženo u MB).

Saveti za sadržaj mejla:

  • Koristite minimalan broj slika male veličine (izražene u kB);
  • Razmislite o prilagođavanju imejla mobilnim korisnicima;
  • Nije dobra ideja da postavite pozadinsku sliku za celu poruku;
  • Koristite više teksta umesto slika u telu poruke;
  • Koristite jednostavan font normalne veličine i boje;
  • Ako morate da pošaljete ogroman fajl, postavite ga na svoj veb-sajt ili neki servis za deljenje fajlova i postavite link u telu mejla;
  • Ukoliko želite da mejl koristite za onlajn marketinšku kapmpanju, povećajte kvalitet sadržaja kako biste motivisali primaoca na neku akciju – da otvori poruku i klikne na link;
  • Dodajte i opciju “Unsubscribe/Odjavi se” u dnu vašeg mejla.

Tema imejla

Ovo je prva stvar koju će primalac da vidi. Zbog toga je bitno da bude to bude kratak, konkretan i sadržajan opis sadržaja mejla kako bi primalac mogao odmah da shvati o čemu se u tom mejlu govori.

Svi saveti koje smo dali vezani za telo mejla, važe i za njegovu temu. Neki od razloga zbog čega je imejl označen kao SPAM na osnovu njegove teme su:

  • Tema je napisana samo velikim slovima;
  • Sadrži mnogo uzvičnika!!!
  • Sadrži reči poput buy, pharmacy i sl.

Imejl potpis

U svoj imejl potpis možete staviti link do veb-sajta ili sliku. Ovo je deo tela imejla, tako da SPAM filteri postupaju isto kao sa ostalim delovima mejla. Proverite reputaciju domena ka kojima ste postavili linkove i proverite da nisu na crnoj listi. Takođe, proverite veličinu ugrađenih slika.

Slike

Neki imejl klijenti i servisi kao podrazumevano ne prikazuju slike. Ovo znači da, iako je sa slikom sve u redu, primalac neće moći da je vidi.

Kako bi ovo bilo omogućeno, potrebno je da primalac promeni podešavanja u svom mejlu ili da potvrdi da želi da vidi sliku klikom na dugme u mejl klijentu/servisu. Većina imejl klijenata/servisa će nastaviti da prikazuje sliku nakon što je jednom dozvoljen njen prikaz.

Kako biste povećali kvalitet mejlova preporučujemo da:

  • Šaljete optimizovane slike, koje nisu prevelike i nisu u velikom broju. Izbegavajte da postavljate sliku u telo mejla bez teksta. Neki filteri će ovo prepoznati kao SPAM.
  • Dodajte alternativni tekst za vaše slike koji ih opisuje. Ovo može biti kratko objašnjenje šta slika predstavlja ukoliko se prikaže. Ovaj tekst se najčešće nalazi u podešavanjima slike ili direktno u izvornom kodu (alt-text="kratak-opis-slike"). Ukoliko postoji alternativni tekst, a slika se ne prikazuje, primalac će bolje shvatiti o čemu je reč i dozvoliće prikaz slike.
  • Najvažnije: ukoliko želite da primaoci požele da vide vaše slike, potrudite se da vaš mejl ima kvalitetan sadržaj.

Maliciozni prilozi i ugrađeni objekti

Postoje određeni tipovi fajlova koji se smatraju malicioznim i skoro svaki SPAM filter će označiti imejl sa njima kao SPAM. Ovakvi fajlovi mogu biti izvršeni na uređaju primaoca i napraviti štetu. Ukoliko vaša poruka sadrži fajlove tipa exe, bat, cmd, jar, msi , onda će skoro sigurno biti označena kao SPAM.

Izbegavajte sledeće:

  • Linkove koji vode na sajtove gde je potrebno uneti lične ili osetljive podatke;
  • Linkove koji vode ka sajtovima čiji domeni se nalaze na crnoj listi (URIBL);
  • Skraćene URL adrese koje se mogu posmatrati kao način da se sakrije URL adresa veb-sajta;
  • HTML forme, JavaScript kod ili ugrađene objekte (Flash, ActiveX);

Izvorni kod mejla

Izvorni kod i zaglavlje može se videti u imejl klijentu/servisu koristeći opciju View Source, Message Source ili sličnu opciju koja je dostupna u podešavanjima. Ukoliko je HTML kod poruke nepravilan i sadrži netačne tagove ili parametre, poruka može biti označena kao SPAM.

Kako biste izbegli da vaš imejl bude označen kao SPAM trudite se da:

  • Da je HTML kod validan. Testirajte kod sa ovim alatom: http://validator.w3.org/
  • Osim HTML koda, imejl treba da ima i verziju u čistom tekstu. Ako kosristite imejl klijent/servis ne treba da brinete oko ova dva faktora. Ako koristite aplikaciju koja generiše mejl na vašem sajtu, potrebno je da aplikacija dodaje i tekstualnu verziju mejla.
  • Ne bi smelo da postoje sakriveni objekti (tekst, slike i sl.) u izvornom kodu. Ovo znači da ih primalac ne može videti ali mogu biti prikazani u izvornom kodu. Ukoliko postoje, SPAM filteri će sigurno označiti vaš mejl kao SPAM.

Ukoliko šaljete mejlove preko vašeg WordPress sajta:
Kada šaljete mejlove preko vašeg WordPress sajta, potrebno je da proverite da li se šalju putem Sendmail ili SMTP. Ukoliko koristite plugin za ovu uslugu, proverite u njegovim podešavanjima da li je postavljen SMTP i važeća imejl adresa.

Važno: Kako biste sprečili da mejlovi koji se šalju preko vašeg WordPress sajta budu označeni kao SPAM, preporučujemo da ih šaljete putem SMTP i prave imejl adrese. U ovu svrhu možete koristiti i dodatni plugin kao npr. WP Mail SMTP.

Ako ništa od gore navedenog nije razlog da vaši imejlovi budu označeni kao SPAM, možda će postojati još jedan faktor koji se odnosi samo na određenog imejl provajdera. Različiti imejl servisi kao što su Gmail, Yahoo i sl. koriste različite SPAM filtere i metode za sortiranje mejlova kao SPAM. Ako su vaše imejl adrese označene kao SPAM kod jednog imejl provajdera/servisa, ali to se ne događa kod drugog, morate da proverite podešavanja SPAM filtera tog imejl servisa. Na primer:


Korisnička podrška

Sanja je deo korisničke podrške SuperHosting.RS-a. Voli i pse i mačke. Smatra da ako hoćeš nešto da dobro objasniš, treba da ga objasniš jednostavno. Ljubitelj tamnog piva i još tamnije kafe. Učenje stranih jezika joj nije bilo dovoljno zanimljivo, pa je prešla na programske.

500px270px
SuperHosting.RS

Komentarišite

avatar
  Pretplata  
Obavesti me ukoliko