Kako da zadržim klijente na sajtu? Početna stranica

Početna stranica Vašeg sajta je kao fasada kuće – što je bolje održavana i privlačnija, to više želite da uđete i istražite sobe u njoj. Iz tog razloga, u ovom članku razmatramo neke od elemenata koje morate imati na Vašoj početnoj stranici da bi posetioci sajta postali Vaši verni korisnici. Bez obzira da li imate sajt tipa vizit karta, sajt firme, blog ili online prodavnicu, tačke u nastavku se odnose na Vas i pomoćiće Vam da zadržite klijente/posetioce na sajtu pa ih nemojte propustiti.

Na primer, pogledaćemo početnu stranicu SuperSite-a.

Početna stranica SuperHosting.RS - Kako da zadržim klijente na sajtu? Posetioci sajta

Pa da počnemo!

Brzina učitavanja sajta

Nije slučajno što ovu tačku stavljamo na prvo mesto, iako to nije grafički element koji birate, pišete i pozicionirate na svom sajtu. Ako se početna stranica učitava sporo, nije bitno šta je zapravo na njoj, jer jedva da će neko čekati da je vidi.

Zamislite sajt koji pruža veoma koristan i kvalitetan sadržaj (ili usluge, proizvode). Korisnik traži nešto na tu temu u pretraživaču i naiđe na ovaj sajt. On klikne na vezu i očekuje trenutnu potvrdu da je našao upravo ono što traži. Međutim, sajt je spor i ne učitava očekivanu informaciju u narednim sekundama. Iako se traženi odgovor nalazi na ovom sajtu, posetilac ga zatvara i vraća se na rezultate pretraživača. Otvara se sledeći sajt koji se učitava super brzo i ostavlja dobar utisak na posetioca. Na tom sajtu ostaje duže čak i ako u početku nije dobio odgovor njegove pretrage. Ako nađu odgovor i budu zadovoljni daljom interakcijom sa sajtom (dobro korisničko iskustvo), onda taj posetilac postaje fan, pratilac, veran posetilac ili kupac.

A šta je spori sajt zapravo izgubio – sve što daje smisao njegovom postojanju – vernog posetioca!

Prvi način da se garantuje brzo učitavanje je izbor pouzdanog okruženja za hostovanje sa neograničenim saobraćajem, ALL SSD diskovima i visokim nivoom bezbednosti. Ako ste već naš kupac i imate sve to, pogledajte naš alat za keširanje – SuperCache.

SuperCache je mehanizam koji kešira statički i dinamički sadržaj vašeg sajta. Keširanje se vrši na nivou veb-servera. Kada se stranica kešuje, učitavaće se mnogo brže budućim posetiocima sajta!

Logo

Verovatno ste stavili svoj logo na reklamne materijale, vizit karte i druge medije o vašem brendu. Ne zaboravite da ga dodate na ulazna vrata Vašeg biznisa- Vaša veb stranica.

Najčešće se postavlja u gornji levi ugao tako da bude prvo što će oko novog posetioca primetiti.

Nakon što ste spomenuli posetioce sajta, razmislite koji tipovi korisnika bi dospeli na Vašu početnu stranicu kada planirate njene elemente i izgled.

  • Novi korisnici koji prvi put vide Vaš sajt i ne poznaju Vas. Verovatno će doći do sajta preko oglasa ili Google pretrage. U jednom slučaju, oni ili namerno traže proizvode ili usluge poput Vaših, a u drugom su videli Vaš baner ili video reklamu. Sa početnom stranicom, važno je da pojačate njihov utisak o oglasu i ubedite ih da je Vaš sajt upravo ono što traže.
  • Korisnici koji se vraćaju. Ovo su ljudi koji su već koristili ili barem razmatrali Vaše proizvode i usluge. Oni su već upoznati sa Vašim brendom i po svoj prilici neće obraćati mnogo pažnje na početnu stranicu. Umesto toga, oni će ići direktno na stranicu proizvoda ili usluge koja ih zanima. Važno im je da se lako snalaze i da ne propuste vesti, ako ih ima.

Naslov/ Zaglavlje

Na početnoj stranici obično nema mesta za beskrajno dugačke tekstove, a čak i ako ih stavite tamo, malo je verovatno da će ih mnogi posetioci sajta pročitati. Zato se kladite na atraktivan naslov koji privlači poglede, ali je i dovoljno jasan.

U našem slučaju, odlučili smo da istaknemo dve glavne usluge – hosting i domene. Oni su istaknuti većim fontom i verovatno su prva stvar koju vidite na stranici. Osim korisničkog iskustva, formatiranje je takođe važan faktor za SEO.

Uvek pravite naslove H1, podnaslove H2 itd. Uvek stavljajte ključne reči u naslove.

Ponekad smo i sami u iskušenju da koristimo frazu ili neki drugi zabavni element u naslovima, ali ne bismo preporučili da to radite jer ćete propustiti ključne reči koje su toliko važne za Vaše posetioce sajta i rangiranje na pretraživačima.

Poruka

Poruka mora da bude jasna za posetioce sajta. Može imati različite forme, u zavisnosti od ciljeva i tipa Vašeg sajta. Jedna od mogućnosti je da daje glavne karakteristike Vaših proizvoda ili usluga.

Mi smo odabrali ovaj pristup da predstavimo hosting uslugu sa njenim glavnim prednostima – Izuzetna brzina, sigurnost i beskompromisni korisnički servis. Ukoliko ste već naš klijent, sigurno poznajete sve tri veoma dobro.

Ukoliko planirate da napravite sopstvenu veb stranicu, možete odabrati odgovarajući hosting plan za samo 200 RSD mesečno.

Za poruku na početnoj stranici možete koristiti i slogan brenda ili misiju i viziju kompanije, ukoliko je to ono što će igrati ključnu ulogu u privlačenju klijenta.

Glavno pitanje na koje treba da odgovorite kada birate poruku je – koji cilj želim da postignem porukom?

Dugmad (Call-To-Action)

Sećate se analogije sa fasadom kuće na početku članka? Dugmad za poziv na akciju na početnoj stranici su poput vrata pojedinačnih soba u Vašem domu.

Takođe, razmislite o tome da tekst u dugmadima napišete tako da bude jasno šta pesetioci sajta mogu da očekuju nakon klika na mesto – da li ćete ga poslati na drugu stranicu na kojoj će saznati više, da li će pogledati proizvod da bi ga odmah kupio ili prijaviće se za bileten. Izbegavajte dvosmislenost i zabunu jer rizikujete da izgubite klikove.

Atraktivna slika

Svi znamo da slike privlače mnogo više pažnje nego tekstovi. Ako moramo da rangiramo, najniži je tekst, zatim slike, a najviši u hijerarhiji je video.

Zato dodajte slike ili video na početnu stranicu Vašeg sajta. Neka budu tematski – vezani za Vaše proizvode ili usluge. Možete odabrati snimak sa fotosesije proizvoda ili dodati video koji tačno pokazuje kako se koristi taj proizvod.

Još jedan dobar pristup koji pokazuje izrazit efekat kod posetioce sajta je da se oslonite na prikazivanje lica. Osmeh realne osobe, koja Vas čeka na početnoj stranici sajta neminovno povećava poverenje i skraćuje distancu, posebno kod novih korisnika.

Napravite Vašu fotosesiju ili fotosesiju Vaše porodice, ukoliko predstavljate porodični biznis, ili fotosesiju Vaših kolega iz raznih odeljenja – tako ćete imati materijal na duži rok.

Još stavki + bonus alat za uspeh

Recenzije klijenata

Pozitivne recenzije klijenata na Vašem sajtu stvaraju utisak da:

  • može se verovati Vašem brendu;
  • poželjan je;
  • ukoliko ga izaberete, bićete i Vi deo ove zajednice zadovoljnih korisnika.
Recenzije klijenata SuperHosting.RS

Možete formatirati vrlo kratke citate praćene imenom klijenta, a ako je vaš posao više B2B orijentisan, dodajte i kompaniju. Međutim, kako da prikupite recenzije?

Potražite je. Pitajte klijenta za povratne informacije putem e-pošte ili telefonske komunikacije. Podelite svoj Google My Business profil sa njim i zamolite ga da Vam napiše recenziju. Bićete prijatno iznenađeni velikim brojem kupaca koji će se rado odazvati Vašem zahtevu.

Često postavljana pitanja

Često postavljana pitanja su korisna sekcija kada nudite ili prodajete složeniji proizvod ili uslugu. Svrha ovog odeljka je da odgovori na početne nesigurnosti koje se pojavljuju u glavama Vaših potencijalnih kupaca.

Recimo da prodajete vaučere za letove paraglajdingom. Dobra je ideja da odgovorite na pitanja koja Vas sprečavaju da naručite. Pružajući jasnoću pre nego što je kupac uopšte pitao, pokazujete brigu i povećavate njihovo samopouzdanje, približavajući ih kupovini.

Primeri pitanja su:

Koju odeću treba nositi?
Da li postoje mere bezbednosti?
U kojim vremenskim uslovima možete leteti itd.

Razumljiva navigacija

I dugmad za poziv na akciju kao i navigacija do različitih menija mogu se videti kao vrata i hodnici kuće. Osim ako se Vaš sajt ne sastoji od samo jedne stranice, uverite se da je navigacija strukturirana i pozicionirana na vidljivom mestu.

To je prečica do stranica sa proizvodima i ako se kupci zbune, možda nikada neće doći tamo gde želite da odu – do porudžbine, do dugmeta za poziv ili do pregleda uslova korišćenja usluge.

Heatmap – mapa pažnje Vaših korisnika

Mapa vrućih tačaka ili tzv Heatmap se može naći u Hotjar alatu.

Kada ga povežete sa svojim sajtom, on generiše mapu za svaku stranicu Vašeg sajta, uz pomoć koje možete videti koliko daleko korisnici skroluju kroz Vaš sadržaj, gde klikću, kroz koje elemente se kreću mišem, metaforički – pogledom. Mi u SuperEkipi koristimo ovaj alat za procenu efikasnosti promena koje unosimo na sajt.

Preporučujemo Vam da ga testirate i zato što ima opciju da prikaže zapise o sesijama posetioca sajta, iz čega takođe možete izvući vredne zaključke. To su na primer – koji elementi stvaraju zabunu, na koje elemente se najviše klikne itd.

Više o tome šta je heatmap i kako se koristi govori Hotjar u ovom članku.

***

Verujemo da ste uz članak dobili korisne smernice za strukturiranje početne stranice Vašeg sajta. Ukoliko imate dodatnih pitanja u vezi sa Vašim uslugama kod nas, ne ustručavajte se da nam pišete putem četa ili mejla, kao i da nas pozovite telefonom.

Irena Dojčinov
Irena Dojčinov
Irena je deo korisničke podrške SuperHosting.RS-a. Njena Supermoć leži u njenoj stalnoj želji da nauči nove stvari. Za nju ne postoje nemogući zadaci ili pak teške teme za blog. Ona veruje da čak i ona najsloženija pitanja imaju jednostavan odgovor i uvek je spremna da pomogne.
0 0 гласови
.
Pretplata
Obavesti me ukoliko
guest

0 Comments
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре