Svaka digitalna poslovna strategija počinje izgradnjom veb stranice ili bloga. Ali u mešavini letnjih koktela, prijateljstava, putovanja, muzičkih setova, ideja i marketinških alata, kako čovek znati odakle da počne u ogromnom moru mogućnosti na internetu? Ovaj tekst je čamac za spasavanje koji će vas voditi kroz olujne vode do obale vašeg uspešnog onlajn prisustva. Sa razumevanjem uloge sajta i bloga dolazi do njihovog pravljenja. A tu je naša moć!
U poslednje vreme svi pričaju o marketing – ‘trendovima’, ‘alatima’ i svim vrstama mehanike za prepoznavanje brenda online. I da, znamo koliko je važna vidljivost brenda na društvenim mrežama i njegovo visoko pozicioniranje u pretraživačima. Ali u ovom tekstu vratićemo se malo unazad da odgovorimo ZAŠTO kreiramo sadržaj, KAKAV bi trebalo da bude i GDE ga je dobro postaviti.
Svi putevi vode do sajta
Društvene mreže su važan faktor – one su naša direktna veza sa korisnicima i kanal da pokažemo ko smo i kako se razvijamo. Tamo su nam potrebni profili i poslovne stranice, kako bi angažovali naše pratioce kao i da bi bili vidljivi u pretraživačima. Međutim, kada nas korisnik potraži na Facebook, na primer, on će kliknuti na dugme „Informacije“ i tamo će potražiti šta? Link do sajta kompanije.
Sajt je vizit karta vašeg poslovanja. To je najreprezentativnije mesto gde stavljate informacije o predmetu vaše delatnosti i imate priliku da potencijalnom klijentu ostavite osećaj profesionalizma i autoriteta. Sajt je vaša free land (slobodna teritorija), pružajući vam široku lepezu resursa za upoznavanje potrošača sa vašim proizvodima i uslugama, vizijom i prednostima — na nezaboravan i prepoznatljiv način. Na sajtu takođe imate mogućnost da imate sadržaj dužeg formata koji daje vrednost publici: kroz pomoćne članke, liniju proizvoda ili usluge, često postavljana pitanja itd.
Sigurno se pitate gde je vrednost – odgovaramo. Kada su članci i materijali koje postavljate na sajt dobro pripremljeni i predstavljeni, ističete se u umovima svojih kupaca kao stručnjak kome mogu da veruju. Shodno tome, vaš brend i ono što nudi postaje njihov izbor.
I neka ispod reflekora ovede stoji Blog. Kao odvojen od glavnog reprezentativnog sajta ili kao odeljak u njemu, održavanje bloga se vremenom pokazalo kao efikasan alat za angažovanje i zadržavanje korisnika. Pored svih pratećih materijala koji će posetiocima dati odgovore i rešiti njihove probleme, u njega možete da ubacite bezbroj priča iz života kompanije – da komunicirate događaje, vesti, učešća i sve ono što će vas predstaviti svetu u svetlost aktivne i živahne organizacije.
Za ovo drugo dajemo primer sa blogom SuperHosting.RS, u koji smo postavili preko 2000 članaka koji redovno obaveštavaju naše kupce o uslugama, podešavanjima i inovacijama.
Dobra je ideja da napravite i bilten putem e-pošte. U mejlove ćete uključiti linkove sa pozivom da vas čitaju, čime ćete povećati posećenost vašeg sajta. Deljenje članaka koje objavljujete na društvenim mrežama je takođe ključno – kratkim tekstom, kontekstualnim vizuelnim prikazom ili malom provokacijom u vidu pitanja, na primer, privući ćete njihovu pažnju i saopštiti šta će naučiti kada pristupe sadržaju.
I da sumiramo gore navedeno: svi putevi vode do sajta. Koje god kanale izaberete da umešate u svoju marketinšku strategiju, osnovni sastojak vašeg prisustva na mreži ostaje taj prostor rezervisan samo za vas i koji vam omogućava da oslobodite svoj poslovni potencijal i zablistate – kroz veb dizajn i informacije o proizvodima i uslugama u zavisnosti od vaših preferencija.
Sadržaj: šta i gde
Sadržaj namenjen vašem sajtu i blogu mora da ispunjava sledeće uslove kako bi motivisao korisnika, sada vašeg čitaoca, da mu pristupi:
👉🏻 Da bude gramatički ispravni
Ako dozvolite tekstove pune grešaka, brzo ćete primetiti odliv kupaca i talas negativnih komentara. Mnogi ljudi su osetljivi na ovu temu, pa se uverite da su materijali koje postavljate ispravni u smislu pravopisa i gramatike. Ovo poslednje uvek ostavlja dobar utisak.
👉🏻 Da bude informativan: razmišljati kao korisnik
U ogromnoj količini informacija koje svakodnevno apsorbujemo, svako od nas lako gubi interesovanje i ima tendenciju da ignoriše šuplje propagandne poruke. Zbog toga su brendovi koji se ističu publici poznati po visokokvalitetnom, informativnom sadržaju.
👉🏻 Da bude relevantno sa proizvodima ili uslugama koje nudite
Nakon što je potencijalni kupac posetio vaš sajt i uspeo da dobije odgovor na svoje pitanje, onda možete hrabro napraviti #SuperKorak i još više mu pomoći. Tako što ćete ga uputiti na određeni proizvod ili uslugu iz vašeg asortimana koji će mu olakšati izbor. Suočeni ste sa klasičnom situacijom „jednim udarcem dva zeca“, gde posetilac vašeg sajta stiče znanje i pogodnost, a vi njega kao kupca.
Ne propustimo još jedan važan aspekt – SEO (Search Engine Optimization) ili optimizaciju sadržaja kako bi se dobro kotirao u pretraživačima. Što ste aktivniji na svom blogu i pružate informacije u vezi sa specifičnim pretragama ključnih reči korisnika, to će vaši rezultati biti bolji. Drugim rečima: Google će vas poznavati i pozicionirati na najvišoj poziciji.
👉🏻 Da budu formirani odgovarajućim dizajnom: da ponovo postanemo korisnici
Dizajn, posebno u današnjem digitalnom svetu, ne treba potcenjivati. Kako vaš sajt izgleda i koliko je posetiocu lako da se kreće dva su ključna vizuelna pitanja. Nesumnjivo, trebalo bi da prati celokupnu liniju brendiranja u pogledu boja, logotipa i stila, ali nije manje važno fokusirati se na to kako da se sajt učini user friendly prostorom. Lako možete izgubiti kupca ako ih pustite da lutaju kroz desktop ili mobilnu verziju – bez mape i naznake gde se nalaze na sajtu.
I jedan savet ovde: dobra je praksa da se svi članci i materijali za pomoć razpoređeni na relevantnim stranicama/kategorijama sajta tako da korisnik može lako da se snađe iz navigacije.
Savremene tehnologije, posebno CMS – sistemi za upravljanje sadržajem kao što je WordPress, pružaju fleksibilne i pogodne opcije za korišćenje različitih formata (tekst, video, audio). Ovo nam pokazuje da ako, na primer, imate video snimak o poslednjem događaju kompanije kojem ste prisustvovali sa svojim timom, možete ga lako postaviti na svoj sajt ili blog, zajedno sa kratkim opisom zašto ste posetili događaj i šta ste postigli. Jedan, dva koraka i gotovi: sada imate interaktivni post koji možete da podelite sa svojom publikom.
Odakle početi izradu sajta?! Bez panike
Svaki početak je težak. Još više kada smo suočeni sa tonom informacija koje treba da obradimo i pretvorimo u akcioni plan. Tu smo da vam pomognemo da napravite prvi korak ka hostovanju onlajn prostora za vaše poslovanje. U nastavku smo odabrali neke korisne resurse sa našeg bloga i pomoćne stranice kako bismo vam pomogli. Slobodno koristite pretragu po ključnim rečima kao funkcionalnost i naći ćete mnogo korisnih tekstova:
Ovi materijali će vam u velikoj meri objasniti – da li možete sami da se nosite sa zadatkom kreiranja i održavanja sajta ili će vam biti potrebna stručna pomoć.
Za ovo drugo, naravno, možete računati na komercijalnu i tehničku podršku SuperHosting.RS – putem mejla, četa ili pozivom. Na osnovu vaših ličnih potreba i ciljeva, ponudićemo najbolje rešenje za izradu i održavanje veb stranice.