10 načina da povećate broj posetilaca na vašem blogu

Mnogo dobro znamo koliko pisanje blog članaka može biti teško, dugotrajno i kakva znanja i umeća su potrebna da bi isti taj članak bio koristan. Međutim, proces kreiranja sadržaja se ne završava pisanjem članka i objavljivanjem istog. Naprotiv – avantura tek tada počinje.

To je zato što sve te korisne informacije koje ste skupili na jedno mesto treba da stignu do pravilnih ljudi. U suprotnom, zašto ste se uopšte trudili ako nema ko da pročita vaše delo?

Imajte u vidu da, ukoliko objavljujete novi članak, skoro niko ne zna da ste to uradili, osim ako ne šaljete automatska imejl obaveštenja ili push notifikacije publici koja se pretplatila na vaš blog. Kako biste stigli do šireg kruga ljudi, potrebno je da se potrudite malo više. Zato ćemo vam u nastavku navesti nekoliko taktika koje možete koristiti za promovisanje vašeg sadržaja.

#1 Podelite članak na društvenim mrežama

Ovo je najlakši i najlogičniji korak nakon objavljivanja članka. Facebook i Linkedin mogu biti vrlo jaki kanali za rasprostranjivanje blog članaka jer, za razliku od Instagrama i TikToka, tamo možete da podelite direktan link ka članku u objavi. A nakon toga možete da promovišete objavu i da stignete do hiljade ljudi.

To ne znači da treba da koristite samo ove dve mreže za podelu vaših članaka! Evo kako možete iskoristiti najpopularnije društvene mreže u ove svrhe:

Facebook

Napišite objavu sa zanimljivim opisom i postavite link za direktan pristup članku. Primer:

Instagram

Putem ove mreže možete podeliti 10 fotografija odjednom u vidu carousel objave. Istaknite najvažnije tačke iz članka i propratite ih vizualnim materijalima. Nakon toga pozovite publiku da ode na vaš blog i pročita ceo članak. Primer:

Instagram i Facebook Stories

Putem ovog kanala možete da predstavite vaš sadržaj u vidu interaktivnih anketa. Parafrazirajte najvažnije tačke vašeg članka u vidu pitanja, a nakon toga pozovite korisnike da otvore link ka vašem članku i saznaju još nešto zanimljivo. Primer:

LinkedIn 

Ova platforma vam, poput Facebook-a, takođe omogućava postavljanje direktnog linka sa opisom. Osim toga, na ovoj mreži možete deliti i fajlove! Tako da, ukoliko ste napravili carousel objavu za Instagram, možete istu napraviti u .pdf fajlu i podeliti je. Primer:

Twitter

Ne koriste svi biznisi Twitter kao kanal, ali, ako smatrate da se vaša publika nalazi tamo – iskoristite to! I tamo možete podeliti direktan link ka vašem članku uz kratak, ali jasan, tekst. Primer:

TikTok 

Vaša publika se nalazi i na TikToku? Uzmite suštinu vašeg članka i predstavite je na zanimljiv, razumljiv, pa čak i zabavan način za ovu društvenu mrežu. Možete čak da napravite i nekoliko video klipova za svaku tačku vašeg članka. U samom videu ili u njegovom opisu možete da usmerite fanove ka svom blogu.

YouTube

Zamislite vaš članak u video formatu. Ovo je kanal putem kog ćete to podeliti! Imajte u vidu da video sadržaj možete dodati i u sam sadržaj članka, a time ćete dobiti i bonus poene od Google-a za bolje rangiranje u rezultatima pretrage.

#2 Reklamirajte već podeljeni članak

Već svi znamo da je organic opseg društvenih mreža jako ograničen. Manje od 10% vaših pratilaca će videti vašu objavu. Ovo je tako jer društvene mreže zarađuju od reklama svojim korisnicima. Oni nisu motivisani da vam poklanjaju rezultate – zato je potrebno da ih platite.

Na primer: ako imate 1000 fanova na Facebook-u, onda će vašu objavu vrlo verovatno videti manje od 100 ljudi. Ovo može da vas obeshrabri i natera da mislite da Facebook nije pravilan kanal za vaš biznis. Ali, imajte u vidu da je situacija prilično slična i na drugim društvenim mrežama.

Preporuka: Kada reklamirate objavu na Facebook-u ili Instagramu koja vodi do članka na vašem blogu, koristite Facebook Business Manager za podešavanje reklama. Putem ove platforme imate pristup različitim ciljevima koji će dovesti do rezultata koje tražite. Najbolji ciljevi za dobre rezultate su:

  • Kampanja za saobraćaj (Traffic) i optimizaciju pregleda landing stranice (Landing Page Views);
  • Konvertirajuća kampanja (Conversions) i optimizacija naspram događaja „pregled sadržaja“ (Pixel event Content View).

Od vaše publike zavisi koliko će saobraćaj biti kvalitetan i zainteresovan. Preporučujemo vam da testirate sve tipove publika (custom, lookalike, interests) u različitim ad setovima sa jednakim budžetom i pozicioniranjem. Na taj način ćete videti koje publike se najbolje kotiraju, pa ih možete koristiti i u narednim reklamama.

Za sponzorisanje objava na ostalim kanalima možete da koristite poslovne reklamne platforme drugih društvenih mreža: Google Ads za YouTubeTikTok Ads ManagerLinkedIn Ads.

#3 Podelite vaš članak u tematičnim grupama i/ili forumima

Ako je vaš sadržaj u potpunosti napisan na srpskom jeziku, potražite grupe na Facebook-u i forume na sličnu temu na kojima možete podeliti svoj članak. Imajkte u vidu da su članovi ovakvog tipa grupa dosta osetljivi na temu reklame. Budite pažljivi prilikom podnošenja informacija kako vas ne bi smatrali osobom koja je u toj grupi ili na forumu kako bi samo provukla sadržaj svog bloga.

Probajte biti aktivni u grupi/forumu bez obzira na to da li se radi o vašem članku. Na taj način ćete steći neku reputaciju, biti prepoznatljivi publici, pa će vam, samim tim, ljudi više verovati i pratiti vaše objave.

Druga alternativa je da vi sami kreirate grupu na Facebook-u u kojoj ćete sami odrediti pravila i tip ljudi koji će postati članovi. Na ovaj način možete slobodno da delite sve što smatrate korisnim i potrebnim.

Ako je vaš sadržaj na engleskom jeziku, koristite platforme poput QuoraRedditBuzzFeedSlideShare i sl. One stižu do različitih publika i dozvoljavaju vam da dopunjujete vaše komentare sa korisnim vezama ka vašem blogu.

#4 Pošaljite bilten svojim klijentima

I u njega dodajte svoj blog članak. Neka cela tema vašeg biltena bude povezana sa temom vašeg novog članka. Na ovaj način ćete moći da zainteresujete svoje klijente da nauče nešto više i posete vaš blog. Predstavite temu na način koji će ih naterati da se osete kao da će propustiti nešto važno ako ne pročitaju vaš novi članak.

#5 Iskoristite blog članak za komunikaciju sa klijentima

Ovo je vrlo važno, pogotovo ako članak odgovara na često zadata pitanja od strane vaših klijenata. Nemojte im slati samo link ka vašem članku. Prilikom pismene komunikacije sa klijentima, pošaljite im veći deo stavki iz članka, a nakon toga pošaljite link i recite im da u članku mogu pronaći još više informacija vezanih za tu temu.

Ako imate automatske mejlove koji se šalji prilikom narudžbine, zahteva ili registracije, dodajte članke sa vašeg bloga koji su relevantni. Na ovaj način ćete upotpuniti sadržaj automatskih mejlova i dodaćete vrednost svojim klijentima.

#6 Postavite svoj članak u drugim sličnim člancima

Sigurni smo da niste rekli sve o određenoj temi u jednom članku. Najverovatnije kreirate nekoliko članaka i logički ih povezujete. Proverite sav sadržaj na vašem blogu i procenite gde možete postaviti svoj novi blog članak.

Pročitajte još: 8 razloga da pokrenete kompanijski blog

Preporučujemo vam da je ne krijete – dajte joj jedan ceo red kako biste naterali svoju publiku da otvori i taj članak. Dodajte call-to-action „Pročitajte još“ i naslov članka. Na taj način ćete omogućiti bolju vidljivost, pa je vaši fanovi neće propustiti čitajući tekst.

Primer ugrađivanja veze ka drugom relevantnom članku.

#7 Kreirajte partnerski sadržaj

Ovo je teži put koji iziskuje dosta truda i vremena, ali se uvek isplati. Kreirajte partnerski sadržaj putem kog možete da postavite svoje članke na drugim sajtovima (putem veza). Na ovaj način će deo publike partnerskog sajta posetiti vaš blog i velika je verovatnoća da će pročitati ne jednu, a više članaka, ako ih smatraju interesantnim.

#8 Radite sa influenserima

Kada radite sa influenserima, dobijate pristup do njihove tesno segmentirane i angažovane publike. Obično su to ljudi do kojih ćete teško stići putem sopstvenih kanala. Osim toga, influenseri su lideri mnjenja kod ljudi koji ih prate.

To znači da, kada putem njihovih kanala spomenu vas, vaše ideje i vrednosti, njihovi pratioci automatski postaju zainteresovani za vas. A, ako je vaš proizvod dobar, oni će postati i vaši fanovi.

U radu sa influenserima se preporučuje da imate bogat arsenal materijala (uključujući i blog članke) sa kojim možete da im pomognete da vas predstave. Još bolje je da spomenu vaš blog kao izvor korisne informacije u vašoj branši. Na taj način dobijate svež i koristan saobraćaj ka vašim člancima.

#9 Napravite PR na temu vašeg blog članka

PR je divan instrument za privlačenje pažnje medija na vaš blog. A mediji…znate da su oni četvrta vlast. 🙂 Jedan dobro pripremljen PR sa vezom ka vašem blogu može da kreira talas zainteresovanih posetilaca vašeg sajta.

Imajte u vidu da se PR sadržaj razlikuje od sadržaja blog objava. Ako nemate iskustvo sa pripremom PR sadržaja, preporučujemo vam da radite sa specijalistom. On će vas usmeriti kako da koristite temu blog članka u svrhe PR-a.

#10 Upotpunite sadržaj vašeg blog članka audio i video materijalima

U današnje vreme korisnici traže kompleksnije onlajn prisustvo. Budućnost marketinga putem sadržaja je da obuhvata što veći spektar ljudskih čula. Kada pričamo o korisnom tekstualnom sadržaju, preporučili bismo vam da u blog sadržaj uključite i audio i/ili video materijal koji opisuje suštinu članka.

Na ovaj način ćete targetirati sve vrste preferencija vaših korisnika. Znate da nismo uvek u mogućnosti da čitamo. Na primer, dok vozimo auto, slušali bismo audio materijal. Šta je lepše od toga da vaši fanovi puste vaš članak u kolima i slušaju vas dok putuju?

S druge strane, ponekad neke teme prihvatamo bolje putem videa. Čitanje iziskuje veću koncentraciju od slušanja i gledanja. Obično nam ova koncentracija fali nakon teškog radnog dana ili rano ujutru kada se tek budimo. Zato dajte svojim čitaocima alternative – budite fleksibilni.

Znate za još neki način za popularizaciju vašeg blog sadržaja? Ne oklevajte i podelite to sa nama u komentarima!

Želite da napravite ličan ili profesionalni blog? Ne čekajte – započnite od njegovog imena!

Registrujte svoj domen i uz njega ćete dobiti 3 meseca potpuno besplatnog hostinga. Iskoristite ih za kreiranje svog bloga onako kako samo vi to želite. A nakon toga isprobajte gorenavedene tehnike za popularizaciju članka. Želimo vam puno fanova!


Pretplatite se na naš SuperBlog kako biste prvi saznali najvažnije i korisne novosti iz sveta web-a i savete o vašem sajtu i digitalni razvoj.

Magdalena Vasev
Magdalena Vasev
Marketolog u IT-ju, IT-jevka u marketingu: Magdalena ima mnogo nadimaka i još više interesovanja. Razapeta između kreativnosti i logike, trudi se da svakodnevno nauči nešto novo i u istoj meri naučeno podeli sa drugima. Diše digitalno - živi socijalno.
0 0 гласови
.
Pretplata
Obavesti me ukoliko
guest

0 Comments
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре